نیوز سیتی!
11 آذر 1401 - 15:50

دانشجویان موتور پیشران پیشرفت کشور هستند

قزوین- امام جمعه قزوین گفت: امروز در حالی در آستانه روز دانشجو قرار داریم که از نظر رهبر انقلاب دانشجویان ثمرات بالنده عرصه‌ی علم و فنّاوری و موتور پیشران کشور هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، با بیان اینکه یکدیگر را به تقوا سفارش کرده و در مسیر تقوا دست یکدیگر را بگیریم، اظهار کرد: باید در دفاع از ارزش‌های دینی و اصول اخلاقی با هم به‌صورت هم‌افزا پیش برویم.

وی با اشاره به فرارسیدن روز جهانی معلولان ادامه داد: جامعه معلولین جامعه‌ای ارزشمند هستند و بخش عمده‌ای از این جامعه شاید ضعف جسمی داشته باشند اما بدون شک عقل، درایت و فهم ویژه‌ای دارند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه باید علاوه بر معلولان برای کسانی همچون جانبازان نیز احترام ویژه ای قائل بود، تاکید کرد: رفع مشکلات معلولان در استان قزوین اوج جوانمردی و روح بزرگ است.

وی با بیان اینکه روح سالم معیار اصلی نمره دادن به انسان است، عنوان کرد: روح جدای از جسم است و همان چیزی است که می‌ماند و دائمی است.

آیت الله عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش دشمنان برای هدف قراردادن پویایی جوانان این مرز و بوم ادامه داد: علی رغم تلاش دشمنان اکثریت دانشجویان با شجاعت و شهامت نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کرده‌اند

وی بیان کرد: امروز در حالی در آستانه روز دانشجو قرار داریم که از نظر رهبر انقلاب دانشجویان ثمرات بالنده عرصه‌ی علم و فنّاوری و موتور پیشران کشور هستند.

سرعت پیشرفت علمی کشور بسیار بیشتر از میانگین جهانی است

امام جمعه قزوین با بیان اینکه بیانیه دوم مبنای دانشجو و جوانان فعال این کشور است، ادامه داد: پیشرفت‌های امروز جمهوری اسلامی به برکت جوانان و دانشجویان پویای این کشور است.

وی تصریح کرد: سرعت پیشرفت علمی کشور بسیار بیشتر از میانگین جهانی است و قدردان خدمات دانشمندان و دانشجویان کشور هستیم.

آیت الله عابدینی بیان کرد: در صنعت دفاعی نیز پیشرفت‌های کشور بسیار عظیم و چشم گیر بوده و این پیشرفت‌ها ضامن امنیت و اقتدار ایران اسلامی و باید قدر این دستاورد و نعمت‌ها را بدانیم.

وی با بیان اینکه دانشجو یک روشنفکر تمام عیار مسلمان و متدیّن است، افزود: دانشجویان در خط مقدم جبهۀ ایمان و دین قرار دارند و با بصیرت خود همیشه نقشه‌های شوم دشمنان را برملا و خنثی کرده‌اند.

امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) ادامه داد: از نظر رسول گرامی اسلام (ص)، حضرت زهرا (س) معیار حق و باطل است و برای شناخت حق باید ولایتمداری آن حضرت را درک کنیم.

وی در پایان با اشاره به سفر نخست وزیر جدید عراق این سفر را سرفصلی جدید در روابط دو کشور دوست و برادر ایران و عراق دانسته و تصریح کرد: حضور نخست وزیر عراق در ایران فرصتی برای تحکیم روابط دو کشور است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 893118

مهمترین اخبار ایران و جهان: