نیوز سیتی!
04 فروردین 1402 - 16:39

تحقق شعار سال با مشارکت مردم و مسئولان رقم می خورد

ارومیه- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: با مشارکت مردم و مسئولان زمینه تحقق شعار سال باید فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران ارومیه با بیان اینکه بر مشارکت مردم و مسئولان برای تحقق شعار سال، حل مشکلات اقتصادی، جذب سرمایه گذاری و مدیریت مصرف تاکید کرد و افزود: طبق نام گذاری شعار سال به عنوان مهار تورم و رشد تولید، باید تلاش مسئولان و مردم در کنار یکدیگر باید در راستای تحقق شعار شعال رقم بخورد.

وی ضمن تبریک سال نو و فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: باید قدران این باشیم که خداوند فرصتی دیگر برای بندگی در ماه رمضان را به بندگان خود عطا کرده است و این از فرصت نهایت استفاده را ببریم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه افزود: حضور عظیم مردم در لحظه تحویل سال در مکان‌های مقدس به ویژه حرم امام رضا علیه‌السلام نشان از معنویت مردم و جامعه دارد.

وی به سخنان رهبری در حرم امام رضا علیه‌السلام اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب به حل مشکلات اقتصادی تاکید دارند و امسال نیز باید تلاش شود مشکلات اقتصادی و ضعف‌ها در این حوزه رفع شود.

دولت باید حل مشکلات اقتصادی را به مردم بسپارد

خطیب جمعه ارومیه گفت: رهبری معتقد هستند که دولت باید حل مشکلات اقتصادی را به مردم بسپارد و مسیر حرکت اقتصادی کشور از نفت و دلار جدا شود که در غیر این صورت مشکلات اقتصادی قابل حل نخواهد بود.

حجت‌الاسلام قریشی ادامه داد: رهبری به مسائل اقتصادی آشنا هستند و در هر شرایط به مسائل اقتصادی اظهارات کارشناسانه دارند، مسئولان باید به دنبال جذب سرمایه گذاری باشند و موانع موجود در این زمینه را رفع کنند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان در سال گذشته پیشرفت خوبی داشته اند اما این پیشرفت‌ها کافی نبود، گفت: به فرموده رهبری، نمایندگان مردم در مجلس باید به مسائل اقتصادی ورود کنند و مطالبات مردم را پیگیری کنند.

امام جمعه ارومیه در ادامه اظهار کرد: رهبری عنوان کردند که با وجود تحریم‌های متعددی که وجود دارد کشور ما به سمت پیشرفت حرکت می‌کند و این امر نشان از مسیر و هدایت درست در کشور دارد.

لزوم حضور در مراسم جمع خوانی قرآن کریم در ماه رمضان

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: استان ما شرایط بسیار منحصر به فردی دارد که در دیگر استان‌ها وجود ندارد از این رو باید در توسعه و پیشرفت از سایر استان‌ها پیشتاز باشیم و این امر بدون تلاش و اقدام مسئولان استانی میسر نمی‌شود.

وی گفت: به فرموده رهبری مردم نیز باید در استفاده از نعمت و سرمایه‌های ملی درست مصرف کردن را سرلوحه قرار دهند و از اسراف پرهیز کنند.

امام جمعه ارومیه افزود: از تجمل گرایی باید به دور باشیم و از تولید داخل حمایت کنیم تا سهمی در پیشرفت‌های تولید داخل داشته باشیم.

وی گفت: در ماه مبارک رمضان جمع خوانی قرآن کریم در مصلا و مساجد دایر است و بهتر است حضور گسترده‌ای در این محفل داشته باشیم و در رازو نیازهای گروهی شرکت مستمر داشته باشیم.

حجت الاسلام قریشی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حضور مسئولان در کنار مردم در محافل معنوی مثل شرکت در نماز جمعه و جمع خوانی قرآن کریم تأثیر مثبتی دارد.

وی افزود: مسئولان دستگاه قضا در این ایام جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد برگزار می‌کنند که پسندیده است اگر شرایطش را داریم در این امر خداپسندانه شرکت کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1108018

مهمترین اخبار ایران و جهان: