نیوز سیتی!
04 فروردین 1402 - 15:38

اقتصاد کشور تقویت شود/ ضرورت تحول‌خواهی در سایه اعتماد به نفس

مهدی‌شهر- امام جمعه موقت مهدی‌شهر با بیان اینکه در کنار تمام پیشرفت‌هایی که کشورمان داشته، همچنان با برخی مشکلات اقتصادی روبرو هستیم، گفت: اقتصاد ما امروز نیازمند تقویت جدی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی سقائیان در خطبه‌های نخستین نماز جمعه مهدی‌شهر در سال جدید به میزبانی مصلای این شهرستان ضمن اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ به نام رشد تولید و مهار تورم از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیان کرد: یکی از نکاتی که در پیام نوروزی رئیس جمهور نیز وجود داشت، عزم دولت برای کنترل تورم و رشد اقتصادی است که امیدواریم مسئولان دست به دست هم دهند و جریان اقتصادی کشورمان را به درستی هدایت کنند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی اخیر خود پیرامون تحول توضیحات مهمی دادند، افزود: تحول از دید دشمن این است که هویت نظام مقدس جمهوری اسلامی از بین برود لذا دشمن در این اندیشه است هر چیزی که مردم را به یاد انقلاب اسلامی می‌اندازد حذف کند و لذا باید در برابر این جریانات بصیرت داشت.

امام جمعه موقت مهدی‌شهر با بیان اینکه دشمنان عقیده دارند که هر چیزی که مردم را به یاد اسلام ناب محمدی (ص) می‌اندازد باید حذف شود، بیان کرد: تبدیل مردم سالاری اسلامی به حکومتی که باب میل استکبار گران باشد آخرین ویژگی تحول در بین معاندان و بدخواهان انقلاب اسلامی است.

سقائیان افزود: در برابر این تحول خواهی ملت انقلابی کشورمان نیز تحول خواهی را دارند که برای خود ویژگی‌هایی دارد و از جمله آنها می‌توان به اراده اصلاح نقاط معیوب در درون نظام اسلامی اشاره کرد. برای مثال اگر در بخش‌هایی از اقتصاد اگر اشکالاتی وجود دارد، می‌بایست با تلاش مضاعف برطرف شود.

وی با بیان اینکه تغییر نقاط معیوب در نظام مقدس جمهوری اسلامی از جمله دیگر ویژگی‌های تحول خواهی مردم انقلابی ایران اسلامی است، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکید کردند، تحول در واقع اعتماد به نفس ملی را می‌طلبد و اگر می‌خواهیم متحول شویم می‌بایست روحیه انقلابی داشته باشیم.

امام جمعه موقت مهدی‌شهر با بیان اینکه ملت ما با شعار ما می‌توانیم پیشرفت‌های عظیمی را کسب کرده است، بیان داشت: مردم ایران اسلامی همواره با حضورشان در راهپیمایی‌ها و رویدادهای بعد از انقلاب اسلامی نشان داده‌اند که در صحنه هستند اما مهم است که دولتمردانمان نیز اعتماد به نفس برای رفع مشکلات داشته باشند که در دولت سیزدهم این امر را مشاهده می‌کنیم و امیدواریم که در سال جدید نیز برای رفع مشکلات اتفاقات خوبی رخ دهد.

سقائیان با بیان اینکه هوشیاری یکی دیگر از الزامات تحول است چرا که اگر غافل شویم، تحولی که قرار است در درون نظام اسلامی ایجاد کنیم، ممکن است به نقاط قوتمان ضربه بزند که این همان موضوعی است که دشمنان می‌خواهند، افزود: نقاط قوت امروز جامعه ما شامل استحکام بنیه درونی نظام، اقتدار نظام اسلامی آن هم در کشوری که روزگاری حتی توان تولید سیم خاردار نداشت، از جمله مسائلی است که باید مورد تاکید قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در کنار تمام نقاط قوت، نقاط ضعف‌هایی نیز وجود دارد، ابراز کرد: اقتصاد کشورمان یکی از نقاطی است که باید به آن توجه داشت. ما امروز با توجه به شرایطی که در کشورمان داریم باید بسیار رشد می‌کردیم اما برخی دولت‌ها متأسفانه اهتمام کافی را نداشتند و ما در نقطه کنونی هستیم از سوی دیگر یکی از مسائلی که به اقتصاد ما کمک می‌کند کاهش تصدی‌گری دولت و خصوصی سازی است امروز اگر می‌خواهیم بخشی از مشکلات حل شود باید اقتصاد را به دست مردم بدهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1107918

مهمترین اخبار ایران و جهان: