نیوز سیتی!
13 فروردین 1402 - 17:00

جا به جایی ۱۳ میلیون مسافر نوروزی با ناوگان حمل و نقل عمومی

وزارت راه و شهرسازی، تعداد مسافران جابه جا شده در سطح کشور توسط حمل و نقل عمومی در ۱۸ روز طرح نوروزی (۲۴ اسفند تا سیزدهم فروردین) را ۱۳ میلیون نفر اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، تاکنون ۵ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۵۵۹ مسافر توسط حمل و نقل عمومی جاده‌ای سفر کرده‌اند که از این تعداد، سهم ناوگان اتوبوسرانی ۶۲ درصد، مینی بوسرانی ۲۲.۹ درصد و سواری کرایه ۱۵.۱ درصد بوده است.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، همچنین تاکنون حدود ۵.۱ میلیون مسافر با حمل و نقل ریلی، ۲ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۹۶۶ مسافر با حمل و نقل هوایی داخلی و بین‌المللی و تعداد ۳ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۶۹۴ مسافر با شناورهای مسافری و تفریحی در کشور جا به جا شدند.

متوسط تردد بین استانی در این بازه زمانی ۲ میلیون و ۶۷ هزار و ۷۱۵ وسیله نقلیه بوده است. همچنین در ۱۸ روز گذشته ۴۲ میلیون و ۳۱۵ هزار و ۲۲ وسیله نقلیه در سطح کشور جابه جا شده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشدی یک درصدی و نسبت به نوروز سال ۱۴۰۰ افزایشی ۵۱ درصدی داشته است.

استان‌های سیستان و بلوچستان با ۲۰ درصد، ایلام با ۱۹ درصد، خوزستان با ۱۸ درصد، کرمان ۱۶ درصد، اردبیل ۱۲ درصد و گلستان با ۱۰ درصد بیشتر افزایش تغییرات تردد بین استانی را داشته اند و مسافران نوروزی بیشتری نسبت به سال گذشته به سوی خوب جذب کرده اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1123318

مهمترین اخبار ایران و جهان: