نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 13:01

«ایران استوار، 44 سال افتخار»| جنبش دانشجویی نقش تأثیرگذاری در پیشرفت انقلاب اسلامی داشته است

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده شریعتی با اشاره به فرا رسیدن یوم‌الله 22 بهمن، گفت: جنبش دانشجویی همواره نقش بسیار پررنگ و تأثیرگذاری در شکل‌گیری، تداوم و پیشرفت انقلاب اسلامی داشته است.

نرجس فرهمندفر دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده شریعتی در گفتگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: جنبش دانشجویی همواره نقش بسیار پررنگ و تأثیرگذاری در شکل‌گیری، تداوم و پیشرفت انقلاب اسلامی داشته است. 

وی افزود:‌ پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دانشجویان در تمامی عرصه‌ها حضور به موقع و فعالانه داشته‌اند، از نقش‌آفرینی به یادماندنی در دوران دفاع مقدس و حضور در جبهه‌های جنگ سخت تا حضور فعال و سرنوشت‌ساز در جبهه جنگ نرم در برهه‌های پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی از جمله فعالیت‌های دانشجویان در این سال‌ها بوده است. 

این فعال دانشجویی تأکید کرد: همچنان پس از گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی ایران شاهد ملموس و پررنگ‌تر شدن نقش جنبش‌های دانشجویی در سیر پیشرفت و تکامل انقلاب هستیم.

فرهمندفر ادامه داد: در واقع به تعبیر رهبر معظم انقلاب، جنبش‌های دانشجویی حلقه‌های پیش‌برنده‌ نظام هستند و از این جهت که دانشجویان گفتمان‌ساز بوده‌اند و فضای فکری ساخته ‌اند و گفتمان‌های سیاسی و انقلابی را در جامعه حاکم کرده‌اند، باید نقش حلقه‌های میانی بین مردم و حاکمیت را ایفا کنند.

وی افزود: در حقیقت دانشگاه نقش مهمی در حرکت و جهت‌گیری جامعه دارد و اگر دانشجویان دچار انحراف در اهداف و آرمان شوند، می‌توانند جهت حرکت کشور و فضای فکری مردم را تغییر دهند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: همان‌گونه که در تجمعات اخیر شاهد اینگونه تأثیرات بودیم، در چنین مواقعی است که نقش پررنگ  تشکل‌های دانشجویی مشهود می‌شود که با تسلط بر فضای دانشگاه و ترویج گفتمان انقلاب و تلاش در جهت تبیین حقایق و روشن کردن توطئه‌ها و دشمنی‌ها علیه ملت ایران، کنترل جامعه را در دست بگیرد و نگذارد که انقلاب اسلامی از مسیر اصلی خود منحرف شود.

فرهمندفر گفت: همانگونه که شهید بهشتی فرمودند «دانشجو مؤذن جامعه است و اگر خواب بماند نماز ملت قضا می‌شود»، جنبش دانشجویی رابط بین جامعه و حاکمیت است، لذا در این راستا باید ارتباط مستمر و مؤثر خود را با جامعه حفظ کند و نقش مهم جریان‌سازی که از اصلی‌ترین وظایف جنبش‌های دانشجویی است را در اولویت قرار دهد تا مبادا در اثر غفلت آنان، دشمن با ایجاد جریان‌های انحرافی هدایت افکار جامعه را به دست گیرد.

وی افزود: در باب اهمیت نقش جنبش‌های دانشجویی می‌توان به دیدارهای رهبر معظم انقلاب با دانشجویان اشاره کرد که ایشان سالیانه چند دیدار اختصاصی با دانشجویان دارند و همواره مهمترین سخنان راهبردی خود را در این دیدارها بیان می‌کنند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده شریعتی گفت: توقع می‌رود که مسئولین کشور نیز به امر تعامل با دانشجویان و جنبش‌های دانشجویی اهتمام بیشتری بورزند، مطالبات دانشجویان عضو جنبش‌ها و تشکل‌های دانشجویی در راستای تحقق اهداف آن‌هاست که از اصلی‌ترین آن، پیشرفت و اعتلای هرچه بیشتر و بهتر نظام است، لذا ارتباط مؤثر و سازنده مسئولین با دانشجویان از مهمترین مواردی است که باید در اولویت قرار گیرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1031218

مهمترین اخبار ایران و جهان: