نیوز سیتی!
03 اسفند 1401 - 10:55

۳۱۹ خانواده ایثارگر آسیب دیده از زلزله خوی تسهیلات دریافت کردند

ارومیه - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی گفت: در مرحله نخست به ۳۱۹ خانواده ایثارگر آسیب دیده از زلزله خوی،مبلغ ۲۱ میلیارد و ۶۵۹ میبلیون و ۲۴۵ هزار ریال تسهیلات پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام داوود میرزایی با بیان اینکه مبالغ اعطایی از سوی بیمه تجارت نو طرف قرارداد بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت شده است، افزود: از این میزان، به ۱۱ خانواده که منزل مسکونی آنها تخریب کلی شده است، در مجموع ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت شد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه سقف پوشش بیمه ۷۰۰ میلیون ریال برای هر خانوار است بر همین اساس مبالغ اعطایی به خانواده‌های ایثارگر آسیب دیده از زلزله شهرستان خوی با توجه به نوع خسارت و نظر کارشناسی متفاوت است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی ادامه داد: تاکنون یک هزار و ۱۱ خانواده جامعه ایثارگری در زلزله خوی آسیب جزئی و کلی دیدند.

وی یادآور شد: تعدادی از خانواده‌های ایثارگر شهرستان زلزله زده خوی به دلیل تخریب منازل مسکونی شأن، به ارومیه منتقل و در مجتمع توانبخشی ایثار اسکان داده شدند برخی نیز در محل سکونت خود باقی مانده و کمک‌های لازم برای آنها ارسال شد.

شهرستان خوی ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه شنبه شب بر اثر زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) لرزید.

در پی این زلزله بسیاری از منازل مسکونی تخریب و خسارت زیادی به اماکن مختلف وارد شد، در جریان زمین لرزه اخیر ۸۶ روستا و ۲ شهر خوی و فیرورق به استعداد ۷۷ هزار و ۹۲۰ هزار نفر تحت تأثیر قرار گرفتند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1050018

مهمترین اخبار ایران و جهان: