نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 12:45

۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار در یک سال اخیر جذب شده است

کوثر- فرماندار شهرستان کوثر گفت: در یک سال اخیر ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع مختلف جذب شهرستان کوثر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مطلب صادقلو صبح شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کوثر که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: در یک سال اخیر چهار وزیر، چهار معاون وزیر، مشاوران و رؤسای سازمان‌های مختلف به شهرستان کوثر سفر کردند تا از نزدیک در جریان روند اجرای پروژه‌ها و حرکت خوب محرومیت‌زدایی در این شهرستان قرار گیرند.

وی تصریح کرد: از پنج هزار میلیارد تومان منابع جذب شده به استان در یک سال اخیر سهم شهرستان کوثر ۶۵۰ میلیارد تومان بوده که از این تعداد ۳۷۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های در حال اجرا اختصاص یافته است.

فرماندار شهرستان کوثر گفت: در این شهرستان در دهه فجر به ارزش ۱۶۵ میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی و زیربنایی افتتاح شد و همین فرآیند با قوت در حال انجام است.

صادقلو ضرورت توجه بیشتر به تعمیر و تجهیز مدارس را یادآور شد و افزود: از لحاظ فضای آموزشی کمبودی نداریم اما ۸۰ نفر کمبود معلم، آموزش و پرورش این شهرستان را به شدت رنج می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: احداث خانه معلم در این شهرستان برای پذیرایی از معلمان جز الزامات و ضرورت‌ها است که انتظار می‌رود وزیر آموزش و پرورش در این زمینه اقدامی انقلابی انجام دهد.

صادقلو اضافه کرد: تبدیل وضعیت نیروهای آموزش و پرورش در شهرستان کوثر نیز از دیگر مطالبات فرهنگیان و جامعه شریف معلمان است که به رغم همه کمبودها و نواقص در این شهرستان در سنگر تعلیم و تربیت حضوری قدرتمندانه دارند.

وی تلاش مؤثر مجموعه آموزش و پرورش استان و شهرستان کوثر را در حل مشکلات کمبود نیروی انسانی یادآور شد و بیان کرد: انتظار می‌رود در جذب این نیروها افراد بومی با اولویت مورد توجه قرار گیرند تا امکان جابجایی آنها وجود نداشته باشد و در شهرستان و مناطق روستایی جذب آموزش و پرورش و مشغول خدمت‌رسانی در سنگر تعلیم و تربیت شوند.

فرماندار شهرستان کوثر هوشمندسازی واحدهای آموزشی را نیز ضروری اعلام کرد و ادامه داد: ما از کمبود تجهیزات و امکانات جدید آموزشی بی‌بهره هستیم که انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر با تأمین اعتبار مناسب در این زمینه گره‌گشایی انجام شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1055862

مهمترین اخبار ایران و جهان: