نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 12:51

«جهاد تبیین» مهمترین رسالت راویان «راهیان‌نور» در ایام نوروز است

دبیر ستاد مرکزی راهیان‌نور کشور گفت: برای مخاطبان مختلف راهیان‌نور اعم از جوانان، دانش‌آموزان و حتی مسافران غیر ایرانی بسته‌های محتوایی متفاوتی را مدنظر داریم و کمیته بین‌‌الملل به عنوان یکی از کمیته‌‌های فعال ستاد مرکزی راهیان‌نور سالانه میزبان گروه‌‌های مختلفی از مسافران است.

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی امیریان، دبیر ستاد مرکزی راهیان‌نور کشور با اشاره به سفر اخیرش به خوزستان و سرکشی‌ها و بررسی وضعیت یادمان‌ها و قرارگاه مشترک راهیا‌ن‌نور، گفت: امسال به دلیل در پیش بودن ماه‌مبارک‌رمضان و تقارن آن با نوروز ایام اوج راهیان‌نور را از اسفندماه پیش‌بینی کردیم. برآوردها نشان‌دهنده این است که استقبال مردم از راهیان نور امسال از سال گذشته بهتر است و کاروان‌ها اکنون در منطقه هستند.

وی با بیان این که امسال در استان های خوزستان و ایلام ۲۴ یادمان فعال داریم، افزود: همه یادمان‌ها با صددرصد ظرفیت آماده خدمت رسانی به مردم و خصوصا نوجوانان، جوانان و دانشجویان هستند.

امیریان با تاکید بر این که موظفیم که خصوصا در ایام اوج راهیان نور، خدمات را به صورت استاندارد ارائه دهیم و به دنبال راهیان نور امن و آرام هستیم، ادامه داد: ایمنی مدنظر هم در حمل‌و‌نقل و رفت‌و‌آمد و هم در محل‌های اسکان و یادمان‌ها و هم در تغذیه و بهداشت خلاصه می‌شود.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به این که امتیازدهی به خدمات راهیان نور در برگزاری امن و ایمن آن مطرح می شود، اظهار کرد: گزارش هایی که تا امروز به دست ما رسیده نشان دهنده وجود وضعیتی مناسب و پایدار برای برگزاری مراسم راهیان نور امسال است.

وی با اشاره به وضعیت ورود خودروهای شخصی به مناطق راهیان نور، گفت: اساسا خودروهای شخصی همانند سال‌های گذشته در پایان ایام اوج راهیان‌نور وارد مناطق مربوطه می‌شوند، البته امسال به دلیل در پیش بودن ماه مبارک رمضان پیش بینی می شود که کاوران خودرهای شخصی زودتر وارد مناطق مدنظر راهیان نور شوند.

امیریان همچنین با بیان این‌که خصوصا از دوران کرونا حضور خانواده‌ها با خودروهای شخصی در اردوهای راهیان‌نور رونق گرفته است، افزود: با توجه به این موضوع امسال نواحی بسیج و ستادی به نام شهید باقری وظیفه ساماندهی و رسیدگی به وضعیت کاوران های خودروهای شخصی را برعهده گرفته‌اند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور با تاکید بر این که با توجه به اتفاقات اخیر تمرکز ما بر دانش آموزان است، ادامه داد: دانش آموزان هرسال در اردوهای راهیان‌نور حضور داشتند اما امسال این حضور افزایش پیدا کرده است. ما برای سال‌های بعد برنامه‌های ویژه‌ای مدنظر داریم و امسال هم توانستیم به نسبت سال گذشته درصد بیشتری از مسافران را به صورت نظام‌مند و سازمان‌دهی شده راهی اردوی راهیان‌نور کنیم . 

وی با اشاره به این که همانند هرسال به دنبال ایجاد حساسیت خاصی نیستیم و موظف به ارائه روایتی متقن، صادق و دقیق هستیم، گفت: راهیان نور فقط یک اردو نیست و ما به دنبال ارائه روایت ها با زبان دانش آموزان و دانشجویان هستیم که چراکه راهیان نور را بستر جهاد تبیین می دانیم و راهیان نور وسیله ای برای انتقال معارف دفاع مقدس است. همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند، راهیان‌نور یک فناوری نوین برای استفاده از معدن طلای دفاع‌مقدس است.

امیریان با بیان این که برای مخاطبان مختلف راهیان نور اعم از جوانان، دانش آموزان و حتی مسافران غیر ایرانی بسته های محتوایی متفاوتی را مدنظر داریم، افزود: برای مثال کمیته بین‌ الملل یکی از کمیته‌ های فعال ستاد مرکزی راهیان نور است که در بخش بین‌ الملل فعالیت دارد که سالانه میزبان گروه‌ های مختلفی در این بخش هستیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1086062

مهمترین اخبار ایران و جهان: