نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 15:07

لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت‌های مختلف سیستان و بلوچستان

امام جمعه زاهدان گفت: از ظرفیت‌های بالای تجاری، کشاورزی دامداری، معادن و گردشگری در سیستان و بلوچستان آنطور که باید استفاده نشده که امیدواریم با تلاش جهادی خدمت بیشتر به مردم ارائه و شاهد شتاب رشد، تحول و پیشرفت استان باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت الله مصطفی محامی امروز در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان اظهار کرد: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی محاسبه نفس درس گرفتن از گذشته و استفاده از همه فرصت‌ها برای آینده بهتر است.

امام جمعه زاهدان افزود: در پایان سال۱۴۰۱ و در آستانه بهار طبیعت و بهار قرآن یعنی ماه مبارک رمضان قرار داریم و ما نیز باید پا به پای نو شدن طبیعت دل ها و جانهایمان را نیز نو و تازه کنیم و تحولی در روح و جان ما شکل بگیرد.

آیت‌الله محامی بهترین فرصت برای ایجاد تغییرات روحی و معنوی را ماه مبارک رمضان عنوان کرد و بیان داشت: باید از این فرصت‌ها برای نو شدن روح و جان خود استفاده و در این روزهای پایانی سال به خانواده‌های نیازمند هم کمک کنیم خصوصا خانواده‌های نیازمند و آبرومندی که کسی از مشکلات آن‌ها خبر ندارد و ما باید به آن‌ها کمک و آبرویشان را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: روزه تمرین تقوا و پرهیزگاری است و انسان از اذان صبح تا اذان مغرب از چیزهایی خودداری می‌کند که در ایام عادی سال بر او حلال است و تمرینی برای تقویت نفس است که اگر می‌توانم از مال حلال چشم پوشی کنم باید از مال حرام هم در طول سال چشم پوشی کنم.

آیت‌الله محامی بیان داشت: اغتشاشات نیز از اتفاقاتی بود که کشور را درگیر خود کرد و ابعاد مختلفی داشت که جای تأمل دارد.

وی ادامه داد: جهت دیگر جنگ ترکیبی دشمن است که دست از دشمنی بر نداشته و نباید فریب لبخندهای مصنوعی آن‌ها  را بخوریم زیرا از هر جایی که بتوانند برای مقابله با ما دریغ نمی‌کنند و در این مرحله نیز با برنامه ریزی دقیق و استفاده از همه تجربه‌های خود در ایران و کشورهای نقشه‌ای دقیق برای براندازی طراحی کردند و  اغتشاشات نشان دهنده تحرکات دشمن بود.

آیت‌الله محامی اضافه کرد: بعد دیگر نقش رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و تدبیر ایشان در فتنه‌هاست که با صبر بردباری و حلم برخورد می‌کنند و بر روشنگری و تبیین برای کسانی که گول دشمن را خورده اند تاکید کردند تا راه را بیابند.

وی ادامه داد: از دیگر اتفاقات مهم سال ۱۴۰۱ عدم همراهی مردم با اغتشاش گران و حضور گسترده در رزمایش۲۲ بهمن بود که نشان از همراهی و  بصیرت مردم در دفاع از انقلاب اسلامی، نظام اسلامی و مقام معظم رهبری است که با وجود همه سختی‌ها و مشکلات بین بد رفتاری و سوء مدیریت برخی مسئولان و اصل نظام تفکیک قائل شدند.

امام جمعه زاهدان گفت: این اتفاقات نشان دهنده استحکام نظام بود زیرا دشمن گمان می‌کرد ضربه نهایی را به نظام اسلامی وارد می‌کند و قصد براندازی داشتند اما در میانه راه اعتراف کردند که نقشه‌های آن‌ها کارساز نیست و از اهداف خود ناکام ماندند.

وی اظهار کرد: در این بین مسائلی هم برای ما روشن شد که در مواردی دارای نقاط ضعف و آسیب‌ هستیم از جمله فضای مجازی که هیچ مدیریت و کنترلی روی آن صورت نگرفته بود و از آن ناحیه دچار آسیب شدیم و همچنین بی توجهی به فرهنگ و کم توجهی به نسل جدید که کمتر آن‌ها را با معارف ناب اسلامی آشنا کرده‌ایم  و دشمن در کف خیابان از همین نسل جدید استفاده کرد که نشان دهنده ضعف ما است ودر این جهت همه خانواده‌ها، مسئولان و خصوصا مسئولان مراکز فرهنگی از جمله آموزش‌وپرورش، دانشگاه و حوزه‌های علمیه مسئول هستند و باید نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: استان ما نیز در طول سال گذشته شاهد حوادثی و اتفاقاتی بود از خشکسالی سیستان گرفته تا ظرفیت‌های بالای تجاری، کشاورزی دامداری، معادن و گردشگری در استان که کمتر استفاده می‌شود و از ضعف و کم‌کاری برخی دستگاه‌ها تا تحولات مدیریتی که امیدواریم با تلاش جهادی خدمت بیشتر به مردم ارائه و شاهد شتاب رشد، تحول و پیشرفت استان باشیم.

وی ادامه داد: از فاجعه هشت مهر زاهدان گرفته تا مهر و محبت مقام معظم رهبری به مردم این سرزمین و اعزام هیئت به استان و در ادامه نیز مصوبات خوبی که برای احقاق حق مردم به تصویب شورای عالی امنیت ملی رسید به گونه‌ای که پیگیری مقام معظم رهبری برای خیلی‌ها عجیب بود از این جهت که روزانه مسائل را پیگیری کردند و بعد از دریافت گزارش اتفاقات کار را به شورای عالی امینت ملی ارجاع نمودند و سپس با تصویب مصوبات اعزام هیئت به استان داشتدند و همچنان پیگیر اجرای مصوبات از سوی رئیس جمهور، قوه قضائیه و دبیر شورای عالی امنیت نلی هستند و مجددا نیز خواستار ارائه گزارش جدیدی از جانب استان نسبت به میزان اجرای مصوبات شدند که این گزارش نیز خدمت ایشان ارائه شد.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان ادغان داشت: بخش دیگر اتفاقات در سال ۱۴۰۱ بداخلاقی‌، آشوبگری‌ و هنجارشکنی برخی از افراد به خصوص در زاهدان بود که امنیت را خدشه دار کردند و در نهایت خودشان به این نتیجه رسیدند که راه در پیش گرفته بن بست است و به مقصود نخواهند رسید.

آیت‌الله محامی اظهار داشت: از دشمنان انتظاری نیست اما از داخلی‌ها انتظار داریم دشمن را بشناسند، نقشه‌های آن‌ها را بدانند و راهشان را از آن‌ها جدا کنند و به درگاه خداوند توبه و استغفار کنند و به دامن نظام اسلامی برگردند و با همکاری و همراهی مسئولان برای حل مشکلات مردم تلاش و همکاری کنند.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1097662

مهمترین اخبار ایران و جهان: