نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 12:05

عملیات اجرایی سامانه فاضلاب شهری تکاب آغاز شد/ بهره برداری از هشت کیلومتر راه روستایی سختگذر

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌غربی از آغاز عملیات اجرایی سامانه فاضلاب شهری تکاب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، عملیات اجرایی احداث سامانه فاضلاب شهری تکاب با هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار باحضور معاونان وزرای نیرو و صمت، معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی، فرماندار و جمعی از مدیران کل استانی آغاز شد.

لطیف خوش سیرت مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در آیین کلنگ زنی این طرح توسعه ای گفت: سامانه فاضلاب شهری تکاب شامل یک واحد تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت ۱۱هزار و ۴۳۵ مترمکعب در شبانه روز و خطوط شبکه جمع آوری و انتقال به طول ۱۰۸ کیلومتر است که در قالب سه پروژه به صورت همزمان اجرا خواهدشد.

وی با بیان اینکه فرآیند تصفیه این طرح به صورت هوادهی گسترده با قابلیت حذف نیتروژن و فسفر است، افزود: مدت اجرای این طرح پنج ساله با افق سال ۱۴۲۵ است و ۷۱ هزار و ۴۷۰ نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

خوش سیرت بیان کرد: اعتبار اجرای این طرح توسط سازمان گسترش معادن و صنایع معدنی کشور(ایمیدرو) و کارخانه طلا زرشوران با سرمایه اولیه هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تامین شده است.

وی اظهارکرد: اعتبارات این طرح تا ۱۵هزار میلیارد ریال قابل ارتقا است و با اجرا و بهره برداری از آن شاخص‌های توسعه تکاب بهبود خواهدیافت.

امروز همچنین طرح آسفالت محور روستایی سختگذر بدرلو - چهارطاق تکاب به طول ۸.۲ کیلومتر باحضور معاون  هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی و فرماندار تکاب به بهره برداری رسید.

برای اجرای این طرح ۱۴۰ میلیارد ریال هزینه شده و با بهره برداری از آن ساکنان ۶ روستای دورافتاده تکاب از راه دسترسی مناسب و آسفالته بهره مند شدند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1037762

مهمترین اخبار ایران و جهان: