نیوز سیتی!
17 اسفند 1401 - 13:40

الهیان: نقش انقلاب اسلامی در زمینه سازی ظهور حضرت مهدی(عج) غیرقابل انکار است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ارزشمندی انقلاب اسلامی در این مسئله مهم نهفته است که قیام امام خمینی (ره) با توجه به قدرت مادی حکومت پهلوی این انگیزه و آمادگی را برای بشر امروز فراهم کرد و زمینه سازی حکومت مهدوی را فراهم ساخت.

زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان و سالروز میلاد امام زمان(عج)، با اشاره به نقاط افتراق جهانی سازی جامعه غربی و جامعه مهدوی گفت: در قرن بیستم مفهوم جهانی شدن، مفهوم مسلط دوران معاصر شد و این جهانی شدن که مد نظر قدرت‌های هژمون و دولت‌های غربی بود در قالب جهانی وحدت یافت.

وی افزود: باید توجه داشت مولفه‌های این جهانی شدن شامل بازار واحد جهانی، توسعه تجارت جهانی، تضعیف دولت - ملت، گسترش ارتباطات ماهواره‌ای و .‌.. است که دنیا را در محورهای مختلف فرهنگی، ا قتصادی، سیاسی و اجتماعی به سمت ادغام شدن می‌برد؛ اما این جهانی شدن به دلیل آنکه تحت سیاستگذاری جهان سرمایه‌داری و قدرت‌های هژمون غربی طراحی و اجرا شده به دنبال تحمیل مدل لیبرالیستی و تامین منافع استعمار به رهبری آمریکا است که زمینه سیطره دولت‌های پیشرفته غربی را فراهم می‌سازد.

الهیان در خصوص اثرات مخرب این جهانی شدن افزود: یکسان سازی فرهنگی، تجارت آزاد و کمرنگی حاکمیت داخلی می‌تواند زمینه‌ساز بحران دولت ملی، هویت فرهنگی و مالی شود. در حقیقت آنچه که در جهان معاصر تحت مدل جهانی شدن در حال اجرا می باشد، پدیده‌ای طراحی شده از سوی نظام سرمایه‌داری بوده که نتیجه آن گسترش فقر، بی‌عدالتی، تجاوز و جنگ شده و قطعا سازوکارهای جهانی شدن غربی با آموزه‌های اسلام و دولت مهدوی ناسازگار است.

نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص نظریه اسلام پیرامون جهانی شدن افزود: آنچه که مد نظر اسلام از وحدت و جهانی شدن می‌باشد، طبق یک عقیده توحیدی و حذف تمام امتیازات و اختلافات عقیدتی، نژادی و .... است. بر خلاف جهانی‌سازی غربی که زمینه‌ساز جنگ و ناامنی گشته، در دولت جهانی مهدوی شاهد برقراری امنیت و عدالت برای تمام مردم جهان به خصوص جوامع ضعیف هستیم.

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ظهور فرقه‌های انحرافی مهدوی در طول تاریخ افزود: جنبش‌های مختلف با عنوان مهدوی در دوره‌های مختلف تاریخی ظهور نمودند. متاسفانه در پیش از انقلاب هم فرقه‌های انحرافی آثار مخربی را برای جهان اسلام داشتند. استفاده از نمادهای اسلامی ،عوام فریبی و سطحی نگری مردم و بعضا حمایت‌های دول استعماری زمینه‌ساز پیشرفت این فرقه‌ها شد. یکی از این فرقه‌ها انجمن حجتیه بود که مقارن با کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ تاسیس شد. تحلیل‌های انحرافی پیرامون ظهور و عقیده قشری از جمله عقاید این جریان بود. شاید از نظر دیدگاه سیاسی بتوان مخالفت با نهضت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی را از دیگر شاخصه‌های مهم آنها عنوان کرد.رهبران و پیروان این جریان معتقد بودند تشکیل  هر گونه حکومت دینی پیش از ظهور سد حکومت جهانی مهدوی هست.

الهیان در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی به دور از هر گونه انحراف و عوام فریبی توانسته مقدمات حکومت مهدوی را فراهم سازد افزود: قطعا تشکیل حکومت مهدوی نیازمند شکل‌گیری یک مقدمات است. ارزشمندی انقلاب اسلامی در این مسئله مهم نهفته است که قیام امام خمینی (ره) با توجه به قدرت مادی حکومت پهلوی این انگیزه و آمادگی را برای بشر امروز فراهم کرد که با استعانت از قدرت الهی و محور قرار دادن یک نظام توحیدی می‌توان بر ابرقدرت‌های جهان غلبه نمود.

وی افزود:پس اقدام اولیه انقلاب ایجاد انگیزه و آمادگی و عدم ترس در جهت مبارزه با حکومت طاغوت بوده است اما یکی دیکر از نیازهای تشکیل حکومت مهدوی، تربیت نیروهای مومن و شجاع در دفاع از آموزه‌های اهل‌بیت و انقلاب بوده که امروز شاهد هستیم تمام دنیا بر قدرت نظامی و ایمان مدافعان شریعت و  انقلاب در جنگ تحمیلی و  همچنین جوانان مدافع حرم در نبرد شکل گرفته علیه جبهه مقاومت معترف هستند.

الهیان با اشاره به عملی نمودن واژه انتظار در باور منتظران حقیقی افزود: انقلاب اسلامی معنای واژه انتظار فرج را عملی ساخت چرا که یک جلوه از انسان منتظر، حرکت و آمادگی در راه استقرار حکومت الهی است

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: بنابراین انقلاب اسلامی به دلیل بنیان های تاریخی و دینی خود نشانگر یک رسالت تاریخی و تمدنی است که طبق نظریه امانت امام خمینی (ره) نظام اسلامی به دلیل آنکه یک امانت برای آن است که تحویل صاحب اصلی آن شود باید در مبانی نظری و عملی پکیج کاملی را در ایجاد انگیزه استقرار حکومت عدل مهدوی نه تنها در مرزهای جغرافیایی ایران بلکه در سراسر جهان داشته باشد.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1081318

مهمترین اخبار ایران و جهان: