نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 19:41

اقتصاد آمریکا در حال فروپاشی و افول است

اراک- موسس و مدیر شبکه معارف گفت: اقتصاد آمریکا به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان در حال افول و فروپاشی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محسن مجتهد زاده عصر دوشنبه در همایش قرن رسانه اظهار کرد: آمریکا سه وجهه قدرت نظامی، اقتصاد و تبلیغات دارد که از ابتدای انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی با وجهه نظامی آمریکا درگیر بوده که امروز از نگاه نظامی بر آمریکا فائق آمده‌ایم و ایران در حوزه نظامی پیشرفت کرده است.

وی افزود: اقتصاد آمریکا بزرگترین اقتصاد و البته اقتصادی در حال افول است چراکه نمی‌تواند حمایت‌های لازم را از دلار انجام دهد و حذف دلار که مسئله‌ای مهم برای آمریکا است در حال حذف شدن است.

مؤسس و مدیر شبکه معارف تصریح کرد: در حوزه اقتصاد یک جبهه واحد در کشور نیاز است که بتوان مقابل آسیب‌های بازی دلار ایستاد. برخی می‌گویند بحث بی اثر شدن تحریم‌ها مطرح است و اگر ایران دوام بیاورد پس می‌تواند از این موضوع عبور کند و در این جبهه پیروز شود.

وی خاطرنشان کرد: مشکل اقتصادی تنها با رشد علمی برطرف می‌شود و باید با رشد علمی و صنعت علمی تلاش بر رفع مشکل اقتصادی کرد.

مجتهد زاده بیان کرد: جنگ امروز جنگ رسانه است و دشمن در این جنگ فعالیت گسترده‌ای دارد و رسالت جاسوس‌ها این است که افراد را نسبت به حاکم بدل و بدبین کنند تا بگویند ما شکست خورده‌ایم.

مؤسس و مدیر شبکه معارف ادامه داد: جریان رسانه به دنبال عصبانی کردن قشر متدین است، امروز همه باید در شبکه اجتماعی فعال باشند و اینگونه است که رسانه برنده می‌شود، رسانه نباید سکوت کند و امروز فرصت جهاد تبیین است و باید در این حوزه جهاد تبیین کرد. امروز خروجی کارها و اقدامات باید در رسانه منتشر شود و نباید نخبگان رسانه‌ای سکوت کنند.

وی ادامه داد: در فضای امنیتی که دشمن می جنگد و قصد کار در این حوزه دارد، نیاز به یکپارچگی است؛ اکنون عناصر نظامی تغییر کرده و در این تغییر رویکرد و تغییر نقشه دنیا، یکپارچگی و یکی شدن نیاز است. هرکسی امروز افراد را به بهانه‌های مختلف به خیابان بکشاند امنیت را به خطر انداخته و ضد امنیت رفتار کرده است، امنیت به معنی ایجاد آرامش کامل در کشور است.

مؤسس و مدیر شبکه معارف با تاکید بر امیدآفرینی خاطرنشان کرد: امیدآفرینی باید در بین مردم رواج پیدا کند تا افراد بتوانند سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف را انجام دهند.

مجتهدزاده در خصوص ترویج حجاب بیان کرد: به گفته مقام معظم رهبری برای ترویج حجاب نباید از باتوم استفاده کرد بلکه باید با جهاد تبیین و نقد منصفانه سبک زندگی غربی در این حوزه گام برداشت، مسئله حجاب با قانون و مصوبه درست نمی‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1077545

مهمترین اخبار ایران و جهان: