نیوز سیتی!
19 اسفند 1401 - 16:28

همگان در برابر دشمن متحد باشند/برخورد جدی با عاملان مسمومیت مدارس

یزد- امام جمعه یزد با بیان اینکه دشمن در برابر اسلام صف آرایی کرده، گفت: دشمنان بدانند که وعده خداست که یاری کنندگان دین او را یاری خواهند کرد و مردم و مسئولان باید در این زمینه متحد باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به اینکه در قرآن کریم اطاعت کورکورانه برای مومنان منع شده است، اظهار داشت: در مسائل اجتماعی و اعتقادی نباید به دنبال گمان‌ها برویم زیرا تا یقین نداشته باشیم، موضوعی حق است، نباید به دنبال آن برویم.

وی بیان کرد: امروز اگر اطمینان پیدا کردید که فردی حق می گوید می توانید از آن تبعیت کنید زیرا در بسیاری از موارد برخی افراد، به دنبال موهومات هستند و مومنان حق ندارند دنباله‌رو این افراد باشند.

خطیب جمعه یزد تصریح کرد: رادیوهای بیگانه ای که امروز در دنیا فعالیت می کنند، بر اساس موهومات به دروغ پردازی مشغولند و بسیاری از مردم نیز بدون تحقیق دنباله‌رو آنها می شوند.

ناصری تاکید کرد: مسئولان و پدران و مادران باید مسئولیت خود را به درستی ایفا کنند و اجازه ندهند که فرزندان آنها ابزار دست دشمنان شوند.

وی بیان کرد: دشمنان ما هرگز خوبی ما را نخواسته اند و از این پس نیز نمی خواهند و هرگز یک قدم برای ما و کشورمان بر نداشته اند و هرگز از منافع خود به خاطر ایران نگذشته اند و نمونه های بارز آن را می توان در جنگ های جهانی دید.

خیانت دشمنان در همه دوره ها مشهود است

ناصری اظهار داشت: این خیانت ها از همان زمان آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد و اینها هرگز نمی توانند خیرخواه ما باشند زیرا مصادیق خیانت های آنها از آموزش تا سایر ابعاد سیاسی و اجتماعی مشهود است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ددر بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیاتی از قرآن کریم بیان کرد: امروز در دورانی قرار گرفته ایم که دشمن، دین و اعتقادات ما را هدف گرفته و به همه مقدسات توهین می کند و تلاش می کند مردم ما را از این مقدسات دور کند.

وی افزود: اینها در صدد کمرنگ کردن قدرت اسلام و کمرنگ کردن نور خدا در دل جوانان و کودکان ماست و اراده کرده اند که ما را از این مسیر جدا کنند و در این شرایط وظیفه همه ما این است که در این زمینه جهاد و ایستادگی کنیم و مانند صدر اسلام، اوایل انقلاب، جنگ تحمیلی و سایر دوران ها، از دین خود دفاع کنیم.

ناصری تاکید کرد: دشمن بی پروا به دین و مقدسات ما توهین می کند و در این شرایط نباید آرام بنشینیم و باید در مسیر حفظ دین و اعتقادات و آرمان های امام حسین(ع) و آرمان ها جهاد کنیم حتی اگر به شهادت منجر شود.

دشمن با تمام قوا علیه اسلام و ایران وارد میدان شده است

امام جمعه یزد اظهار داشت: امروز روزی است که باید دست به دست هم دهیم و برای حل مشکلات کمک کنیم و اختلافات را کنار بگذاریم و با دلسوزی برای مردم، دین، نظام اسلامی، قرآن و مکتب اسلام به میدان بیاییم.

وی افزود: دشمن با تمام قوا علیه ما وارد میدان شده و رمز پیروزی ما تاکنون اتحاد بوده و باید این اتحاد را حفظ کنیم.

ناصری بیان کرد: دشمن می خواهد هر روز به عنوانی، یک روز با عنوان آزادی زنان و بی حجابی، یک روز با عنوان مسمومیت در مدارس و روز دیگر با اقدامی دیگر، جامعه ما را به هم بریزد اما یقین داشته باشید که اگر در مقابل اینها بایستید، خدا ما را یاری خواهد کرد زیرا این وعده خداست که اگر دین مرا یاری کنید، شما را یاری خواهم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در برابر عاملان مسمومیت مدارس مواضع صریح خود را اعلام کرده اند، گفت: باید با افرادی که امنیت روانی جامعه را تهدید می کنند، با جدیت برخورد شود و اشد مجازات برای آنها در نظر گرفته شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1084701

مهمترین اخبار ایران و جهان: