نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 20:38

زنان نقش مهمی در تربیت جامعه دارند/ پرهیز از کارهای سطحی برای بانوان

معاون فرهنگی،آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بابیان اینکه زنان جامعه ما نقش تأثیری گذاری در تربیت جامعه و افراد جامعه دارند، گفت: نباید کارهایی که برای بانوان انجام می‌دهیم سطحی باشد، بلکه باید فعالیت‌های بانوان عمیق، ریشه‌ای باشد و اثر گذاری و در جامعه مشهود باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نشست بانوان فرهیخته فرهنگی دینی استان در راستای هم اندیشی و برنامه ریزی برای فعالیتهای اثر بخش بانوان، با معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

بهزاد طارمی، معاون فرهنگی،آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در این نشست بابیان اینکه زنان جامعه ما نقش تأثیری گذاری در تربیت جامعه و افراد جامعه دارند، اظهار داشت: نباید کارهایی که برای بانوان انجام می‌دهیم سطحی باشد، بلکه باید فعالیت‌های بانوان عمیق، ریشه‌ای باشد و اثر گذاری و در جامعه مشهود باشد. 

معاون فرهنگی،آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در ادامه با بیان اینکه زنان جامعه ما بسیار توانمند هستند، تأکید کرد: بدون تردید، شناخت جایگاه واقعی زنان ایرانی و احیای جایگاه سازندگی آن‌ها، نیازمند بازنگری جدی به این مقوله است و نخستین قدم توجه به شایستگی‌ها و توانمندی‌های زنان و رفتن به سمت کسب جایگاه‌های متناسب با این توانمندی‌ها و در نهایت، تلاش برای ارتقای جایگاه و پیشبرد نقش جامعه زنان کشور در توسعه پایدار است.

طارمی با بیان اینکه عموما وقتی حرف از مسائل بانوان که می‌شود، رسانه‌ها، مبانی اسلام و انقلاب را جزو اصلی‌ترین موانع دستیابی به حقوق زنان معرفی می‌کنند، تصریح کرد: غربیها با قدرت تبلیغات بالایی که دارند، تا حدی اذهان عمومی را با خود همراه می‌کنند و به سمت آن نظم نوین جهانی که استعمارگران فرهنگی در پی آن هستند، سوق می‌دهند، حال آنکه در آنسوی جهان، محققان و پژوهشگران مهد دموکراسی اعتراف می‌کنند که در اصول اسلام و انقلاب اسلامی، بیشترین تکریم و حفظ عزت و اعتبار زن وجود دارد.

معاون فرهنگی،آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلام استان بر تقویت لایه‌های میانی جامعه بانوان تأکید کرد و افزود: باید بستر نقش‌آفرینی برای بانوان فراهم شود به نحوی که زنان، تعامل با اعضای خانواده و فامیل را فرصتی برای انجام رسالت خود ببینند که به نوعی فعال کردن کنشگری بانوان در حوزه جهاد تبیین است و در این زمینه باید موانع جهاد تبیین شناسایی و برای آن طراحی صورت پذیرد و می‌توان گفت اگر قرار باشد یک کار در سازمان تبلیغات اسلامی صورت پذیرد، آن «جهاد تبیین» است.

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از راهکارهای مطالبه گری بانوان کار تشکیلاتی در جامعه است، افزود :در کار تشکیلاتی باید نگاه توحیدی داشته باشیم، تشکیلات توحیدی نتیجه تشکیل گروه‌هایی با انسان‌های متعهد است و ‌ هر کس می‌تواند به اندازه سهم خود هستی را به سمت خداوند سوق دهد.

طارمی در پایان افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی استان این آمادگی را دارد، گروه‌هایی که در حوزه بانوان و کنشگران این عرصه فعالیت می‌کنند را مورد حمایت خود قرار دهد و از طرح‌ها و برنامه‌های این گروه‌ها استقبال می‌کند.

لازم به توضیح است، در این نشست، بانوان فرهیخته فرهنگی دینی به بیان نظرات و دیدگاههای خود در مورد فعالیت هانشست بانوان ی بانوان پرداختند.

پایان پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1072801

مهمترین اخبار ایران و جهان: