نیوز سیتی!
21 اسفند 1401 - 16:23

جدیدترین کمک مالی به زلزله‌زدگان خوی/ 15 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض مجدد برای خرید لوازم منزل

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی از پرداخت 15 میلیون تومان کمک معیشتی بلاعوض برای خرید لوازم منزل به زلزله زدگان خوی خبر داد.

یاسر رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندارآذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، در خصوص پرداخت کمک بلاعوض ۱۵ میلیون تومانی به زلزله‌زدگان خوی اظهار داشت: با توجه به زلزله ۱۳ مهر امسال در خوی ارزیابی در عرض مدت ۷۲ ساعت انجام و در مدت ۱۵ روز آواربرداری تمام شد.

وی ادامه داد: بعد از اتمام آواربرداری عملیات بازسازی آغاز و طی این عملیات میلگرد رایگان، سیمان رایگان برای واحدهای احداثی و کمک‌ها و تسهیلات بلاعوض توسط  چهار بانک نیز ارائه داده شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی تصریح کرد: طبق رایزنی‌های انجام شده از با خیرین از ظرفیت کارخانجات سیمان خوی و شستا و بنیاد مستضعفان برای تامین سیمان جهت ساخت و ساز استفاده شده است.

رهبردین عنوان کرد: با توجه به اتفاقات خوب رخ داده در شهرستان خوی در حال حاضر بالغ بر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در ساخت و سازهای واحدهای مسکونی بعد از زلزله ۱۳مهر به وجود آمده است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: طی بازدید استاندار محترم آذربایجان‌غربی از واحدهای مسکونی و با توجه به پیشرفت خوب و پیگیری‌های استاندار و با عنایت به حمایت‌های دولت و پیگیری شخص رییس جمهور برای واحدهای مسکونی که بالای پیشرفت ۵۰ درصدی بوده‌اند بعد از احصا که ۵۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود مبلغ ۱۵ میلیون تومان کمک معیشتی جهت خرید لوازم منزل درنظر گرفته شد.

وی با اشاره به پرداخت ۱۵ میلیون تومان کمک بلاعوض دولت به ۵۰۰ واحد مسکونی که پبشرفت ۵۰ درصدی داشته است عنوان کرد: نزدیک ۷۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به حساب‌های ۵۰۰ نفر از زلزله زدگان واریز شده است در این راستا با پیشرفت ۵۰ درصدی سایرواحدها نیز این مبلغ به حساب آنان واریز خواهد شد.

رهبردین با اشاره به پیگیری‌های استاندار آذربایجان‌غربی و حمایت‌های ریاست جمهور این اتفاق خوب در شهرستان خوی برای افراد آسیب دیده از زلزله رخ داده است گفت:با توجه به دستورات و تاکید استاندار آذربایجان‌غربی تمام بانک‌های عامل پای کار هستند و اقدامات موثری در پرداخت تسهیلات برای واحدهای احداثی انجام شده است .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی یادآور شد: تسهیلات و کمک‌های بلاعوض واحدهای دامی نیز انجام شده است و تعمیرات و ساخت و ساز در حال انجام است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اتفاقات خوبی که در شهرستان خوی انجام شد بحث تامین آب شرب چهار روستای خوی که دچار مشکل بوده و با حفر چاه مشکلات آنان احصا شده است.

رهبردین با اشاره به طرح های هادی روستاهای خوی افزود: طی پیگیری‌های انجام شده از سوی استانداری اعتبارات لازم برای طرح‌های هادی تامین شده است و بنیاد مسکن در حال عقد قرار داد برای شروع عملیات اجرایی طرح هادی در روستاهای شهرستان خوی می‌باشد.

وی با اشاره به زلزله هشتم مهرماه امسال خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت‌های شبانه روزی همکاران آوربرداری از واحدهای مسکونی تخریب شده دز زلزله ۵.۹ ریشتری خوی با تمام توان ادامه دارد و بالغ بر ۱۵۰ واحد دستگاه سنگین در این مناطق مشغول به آواربرداری هستند.

رهبردین ادامه داد: در حال حاضر آواربرداری ۱۵۰۰ واحد از مساکن مسکونی اتمام یافته و طبق دستورات استاندار همزمان با بحث آواربرداری عملیات احداث نیز آغاز می‌شود تا زمان شروع فصل کشاورزی اقدامات کمتری برای احداث باقی بماند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1088801

مهمترین اخبار ایران و جهان: