نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 17:31

ورود بیش از ۱۰ میلیون زائر نوروزی به مشهد مقدس تا ۱۳ فروردین

مشهد ـ معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: از ۱۵ اسفند تا روز گذشته ۱۰ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۲۹۲ نفرورودی به استان داشتیم که در نهایت به زیارت حضرت رضا (ع) مشرف شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد ظهر دوشنبه در نشست خبری قرارگاه مرکزی زائران نوروزی در مشهد مقدس اظهار کرد: از ۱۵ اسفند تا روز گذشته ۱۰ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۲۹۲ نفر ورودی به استان داشتیم که در نهایت به مشهد و زیارت حضرت رضا (ع) مشرف شدند. این رقم در سال گذشته از ۱۰ اسفند تا ۱۵ فروردین ۸ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۸۳۳ زائر بوده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی بیان کرد: همچنین روز گذشته ۴۹۹ هزار و ۱۵۱ نفر ورودی به استان داشتیم و در مجموع ۱۳۳ هزار و ۱۶۱ نفر از ظرفیت اسکان رسمی، موقت و اضطراری استفاده کردند.

وی همچنین در خصوص بحث اسکان در مدارس استان نیز افزود: در اسکان مدارس نیز نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشتیم.

گنابادی نژاد ادامه داد: بیشترین ورودی‌های این ایام مربوط به ترددهای مسیر شمال استان است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: همچنین توانستیم دوره خوبی را در میزبانی زائران پشت سر بگذاریم.

وی گفت: هنوز در حوزه اطلاع‌رسانی مشکلاتی داریم و نیازمند حضور رسانه ملی در این زمینه هستیم.

گنابادی نژاد بیان کرد: در خدمات جاده‌ای اشکالات ما واضح است، باید در حوزه سرمایه‌گذاری، نظارت و استانداردهای خدمت برای زائران اقداماتی انجام دهیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: کمترین جابه‌جایی با حمل‌ونقل هوایی به میزان ۳ درصد بوده است. حمل‌ونقل ریلی ۵ درصد، جاده‌ای عمومی ۶ درصدو جاده‌ای شخصی ۸۶ درصد بوده است.

وی گفت: در حوزه سفرهای جاده‌ای عمومی ۴۴ هزار و ۸۲۳ سفر، در حوزه وسایل نقلیه شخصی ۲میلیون و ۲۹۷ هزار و ۲۹۸ سفر، در حوزه ریلی ۱۱۴۰ رام قطار و تردد و در حوزه هوایی نیز ۲۰۹۴ حمل‌ونقل هوایی بوده که نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1125489

مهمترین اخبار ایران و جهان: