نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 11:34

اقامت ۲۵۰ هزار مسافر نوروزی در استان سمنان/ ۲۱نوروزگاه ایجاد شد

سمنان- دبیر ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان سمنان از اقامت ۲۵۰ هزار مسافر نوروزی در استان خبر داد و گفت: این میزان نسبت به سال قبل ۱۴ درصد بیشتر بوده است.

امیر کرم زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی در سراسر استان سمنان ۲۱ نوروزگاه ایجاد شد، تاکید کرد: این نوروزگاه ها می‌کوشید تا مسافران را در ورودی شهرها ابتدا متوقف کند تا خستگی رانندگی و مسیر را از خود دور سازند و از تصادفات جاده‌ای کاسته شود.

وی با بیان اینکه در وهله دوم این نوروزگاه ها می‌کوشید تا فرهنگ بومی، غذاهای محلی، لباس و صنایع دستی استان سمنان و.... را به مردم بشناساند، افزود: یکی از اقداماتی که در این نورزگاه ها بسیار مورد استقبال مسافران نوروزی قرار گرفت، نان‌های محلی استان سمنان بود.

دبیر ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان سمنان با بیان اینکه نزدیک به ۲۳۰ غرفه در نوروزگاه های ورودی شهرهای استان طی ایام تعطیلات نوروزی دایر شده بود، گفت: در کنار موضوع استراحت مسافران نوروزی، رونق اقتصادی با فروش صنایع دستی و تولیدات استان سمنان نیز در این طرح دیده شده بود.

کرم زاده با بیان اینکه بررسی‌های ما نشان می‌دهد که خستگی بزرگترین عامل واژگونی و تصادفات جاده‌ای در استان سمنان است در نتیجه مقابله با آن، یکی از راهکارهای کاهش تصادفات خواهد بود، بیان کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که در طرح نوروزی استان برای ما اهمیت داشت، افزایش ماندگاری و استراحت مسافران بود.

وی با بیان اینکه توزیع مسافر دیگر سیاستی بود که امسال در تعطیلات نوروزی در سراسر استان سمنان مد نظر قرار گرفته بود، افزود: عمده مسافران نوروزی در مرکز شهرستان‌ها استقرار پیدا می‌کنند در نتیجه شاهد تمرکز بالای مسافران در مراکز شهرستان‌ها هستیم در حالی که ما مراکز اسکان محدودی داریم که توسط آموزش و پرورش، اوقاف و … محدود هستند.

دبیر ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان سمنان با بیان اینکه در این بین تأسیسات گردشگری ما آماده بودند، افزود: ۴۰ روستای در مسیر کریدور اصلی تهران – مشهد نیز برای اسکان و سوق دادن مسافران و گردشگران معرفی شده بود و دهیاری‌ها همراهی خوبی در این زمینه داشتند.

کرم زاده با بیان اینکه ۲۵۰ هزار مسافر در ایام نوروز در سراسر استان سمنان اقامت کردند، بیان کرد: اقامت در مدارس و بقاع متبرکه و امامزادگان، هتل‌ها و مهمان‌پذیرها، بوم گردی‌ها و تأسیسات گردشگری و … نسبت به سال قبل با افزایش حدوداً ۱۴ درصدی نیز روبرو بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1126645

مهمترین اخبار ایران و جهان: