نیوز سیتی!
13 فروردین 1402 - 17:25

آمادگی پلیس راه کرمانشاه همزمان با موج بازگشت سفرهای نوروزی

کرمانشاه- رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از آمادگی پلیس راه کرمانشاه همزمان با موج بازگشت سفرهای نوروزی خبر داد.

سرهنگ کیخسرو دستغیب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: علاوه بر ترافیک روز طبیعت در آخرین روز تعطیلات، موج بازگشت مسافران نوروزی به سمت شهرهای خود نیز به ترددهای سیزدهم فروردین اضافه شده و بر حجم ترافیک خواهد افزود.

وی افزود: مدیریت ترافیک روز طبیعت، تأمین ایمنی عبور و مرور با بکارگیری هدفمند از تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود، اعمال محدودیت‌های تردد، برخورد قاطع با تخلفات رانندگی، افزایش تیم‌های گشتی محسوس و نامحسوس، بهره گیری از سیستم‌های هوشمند کنترل ترافیک، رسیدگی فوری به تصادفات، نظارت بر تردد ناوگان عمومی حمل بار و مسافر، تعامل و هماهنگی با دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان از برنامه‌های پلیس راه استان کرمانشاه است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: برابر اطلاعیه‌های قبلی، تردد موتورسیکلت‌ها و انواع تریلر و کامیون و کامیونت به استثنا حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی، کالاهای اساسی یا دارای مجوز در تاریخ ۱۳ فروردین در تمام راه‌های برون شهری استان ممنوع است.

دستغیب گفت: به هم استانی‌ها توصیه می‌گردد در روز طبیعت برای جلوگیری از ازدحام وسایل نقلیه و کندی حرکت و اتلاف وقت در ترافیک، طوری برنامه ریزی کنند که زمان بازگشت به ساعات پایانی روز که بسیار پرحجم است موکول نشود.

وی ادامه داد: مسافران نوروزی که قصد بازگشت به شهرهای خود را دارند با مدیریت زمان زودتر سفر خود را شروع نمایند و اگر در طول مسیر بر اثر خستگی دچار حالت خواب آلودگی شدند در محلی ایمن توقف کرده و دقایقی استراحت کنند و هیچ گاه زمان کم را با سرعت زیاد جبران نکنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1123345

مهمترین اخبار ایران و جهان: