نیوز سیتی!
07 فروردین 1402 - 12:31

۴۲ هزار نفر در استان بوشهر با آموزش‌های مهارتی توانمند شدند

بوشهر- مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: در سال گذشته ۴۲ هزار و ۵۶۵ نفر در استان مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی صبح دوشنبه در نشست برنامه ریزی آموزش‌های مهارت در سال مهار تورم و رشد تولید اظهار داشت: ۷۵۰ حرفه مهارتی با تنوع‌های مختلف در ۱۵ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و ۲۸۰ آموزشگاه آزاد خصوصی در این استان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس رصد اشتغال مهارت آموختگان بیش از ۷۰ درصد در بنگاه‌های مختلف اقتصادی و کارآفرینی جذب بازار کار می‌شوند، افزود: آموزش‌های فنی وحرفه‌ای مجموع آموزش‌های نظری و عملی است که باهدف ارتقای دانش افراد، ایجادمهارت‌های لازم و به فعلیت رساندن استعدادهای نهفته در آنها اجرا می‌شود و مهارت آموزان را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار در مشاغل گوناگون تا سطح‌های مشخص آماد می‌کند.

دراهکی از برنامه ریزی آموزشی برای ارائه آموزش چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت در سال جاری در دو بخش دولتی و خصوصی فنی و حرفه‌ای در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: توانمندسازی افراد جامعه با ارائه مهارت امکان پذیر است و این مهم می‌تواند زیربنای اقتصاد مقاومتی باشد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی را در رشته‌های تراشکاری، جوشکاری، برق، الکترونیک، ابزار دقیق، مکانیک خودرو، صنایع چوب، پرورش ماهی در قفس، پرورش میگو، تعمیر موتور قایق بنزینی، کارآفرینی، ایمنی و بهداشت، تراش سی ان سی، عمران، و …دانست.

تحقق ۱۲۰ درصد اهداف آموزشی

وی ادامه داد: در ارائه آموزش‌های مهارتی در بخش‌های صنایع، روستایی، ثابت و سیار شهری، پادگان، زندان، مهارت آموزی در محیط کار واقعی، عشایر، مراکز درمان اجباری، کارگاه‌های صنایع و اصناف و سکونتگاه‌های غیر رسمی اداره کل استان موفق به تحقق اهداف آموزشی با بیش از ۱۲۰ درصد شده است.

دراهکی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ابراز امیدواری کرد با کمک مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان بتوانیم در راستای رفع نیاز مهارتی استان از طریق طراحی و اجرای دوره‌های پویاتر و مؤثر تر گام‌های مؤثری برداریم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر اضافه کرد: مهارت‌آموزی به عنوان راهگشای اشتغال نقشی مهم در حل مشکلات جوانان و توسعه استان دارد و باید زمینه توسعه آن فراهم شود.

وی افزود: سیاست آموزشی در مراکز آموزش و فنی و حرفه‌ای مبنی بر ارائه آموزش‌ها به شکل رایگان است اما برخی صاحبان صنایع از این فرصت بهره لازم را نمی‌برند و گاهاً از این قابلیت بی اطلاع هستند که می‌طلبد رسانه‌های جمعی جهت تحقق این مهم در کنار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گام بردارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1112001

مهمترین اخبار ایران و جهان: