نیوز سیتی!
19 فروردین 1402 - 08:56

همت مسئولان و همراهی مردم عامل تحقق شعار سال است/ دلالی و سفته‌بازی اقتصاد آفت اقتصاد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به نامگذاری سال اشاره کرد و گفت: این نامگذاری از طرف رهبرمعظم انقلاب، نشان از تاکید نظام بر اولویت حل مشکل معیشت مردم و اقتصاد کشور است و باید همه مسوولان و مردم برای تحقق آن همت کنند.

رضا رحیم پور، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به نامگذاری سال 1402 با عنوان«مهار تورم و رشد تولید» توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: این نامگذاری از سوی رهبر معظم انقلاب، نشان از تاکید نظام بر اولویت حل معیشت مردم و اقتصاد کشور است. 

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ برای تحقق این شعار اساسی و تاثیرگذار در روند پیشرفت کشور، اراده جدی و بسیج همه امکانات تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی، اجرایی و نظارتی کشور را می‌طلبد و صرفا نباید یک قوه را مجری بدانیم.

وی افزود: از آفت‌های مهمی که شور بختانه چندین بار تجربه و تکرار می‌شود، تصمیم‌های نپخته مقطعی در امور اقتصادی است که نمونه آن را در تعیین نرخ دلار و صدور دستور‌العمل گوناگون می‌بینیم که این بی‌ثباتی در تصمیم، تاثیر منفی بر معیشت و حتی تولید دارد. 
رحیم پور با اعلام اینکه به راحتی می‌توان قبل از هر اقدامی بویژه در امور معیشتی، با بررسی همه جانبه آثار و بار خورد آن، یک تصمیم درست، منطقی و عاقلانه در راستای منفعت عموم اتخاذ کرد، گفت: اینکه چرا در اتاق‌های فکر تصمیم‌گیران اقتصادی این همه بی‌ثباتی تصمیم‌گیری وجود دارد جای تاسف دارد.

دبیر حزب موتلفه استان زنجان خاطر نشان کرد: تجربه نشان داده است اگر برنامه‌ریزی درست و هماهنگ برای همه دستگاهها اتخاذ شود، حتی با امکانات محدود اما با بهره‌وری بالا می‌توان نتایج خوبی بدست آورد.
وی با بیان اینکه شوربختانه در سال‌های گذشته مسوولان فقط به نصب پلاکارد و یا سخنرانی‌های نمایشی اکتفا کردند، ادامه داد: برای تحقق شعار سال نیاز به یک عزم عمومی و با اقتدار عملی نیاز داریم.

رحیم پور امکانات بالقوه و بالفعل کشور در زمینه مواد اولیه، منابع طبیعی، ... و نیروی انسانی را حائز اهمیت و قابل توجه دانست و افزود: حلقه مفقوده عدم رشد، جدای از تحریم، باید در عدم مدیریت و ناکارآمدی، طی سال‌های گذشته و تصمیم‌گیری‌های خام و بعضا بی‌تفاوتی در اجرا جستجو کرد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزایش افسار گسیخته نقدینگی، فرهنگ غلط  گسترش دلال‌بازی و سفته‌بازی را از دیگر آفات بیماری اقتصاد کشور و عامل تورم دانست و گفت: به نظر می‌رسد توازن بین بخش خدمات و تولید وجود ندارد و بازار شغل‌های کاذب دلالی غیر مولد در حال افزایش است که می‌طلبد این معادله تغییر یابد.
وی در پایان، همچنین ضمن تاکید بر ایجاد توازن همزمان بین مهار تورم و رشد تولید گفت: از مولفه‌های اساسی و بازوی دیگر مهار تورم در کنار تولید، نظارت درست و دائمی دستگاه‌های نظارتی و همکاری لازم اتحادیه‌ها و انجمن‌های تولیدی و خدماتی است.

پایان پیام/73002

منبع: فارس
شناسه خبر: 1134689

مهمترین اخبار ایران و جهان: