نیوز سیتی!
11 خرداد 1402 - 18:57

همایش| رسانه ای که مطالبه گر نباشد جایی در بین مردم ندارد

دبیر مجمع مطالبه‌گران استان فارس گفت: رسانه صدای مطالبه گران جهت رفع مشکلات مردم است و حلقه میانی بین مردم و مسئولین به حساب می آید که این نقش با حضور مطالبه گران می تواند پررنگ تر شود و به سمت مطالبه گری تخصصی و با راهکار سوق پیدا نماید.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین کشتکار در همایش فصلی خبرگزاری فارس در شیراز اظهار داشت: مطالبه گریِ مسائل و مشکلات مردم و پیگیری وعده‌های مسئولان از جمله وظایف و رسالت‌های اصلی رسانه ها است لذا رسانه ای که مطالبه گر نباشد مطمئنا جایی در بین مردم ندارد.

دبیر مجمع مطالبه‌گران استان فارس با اشاره به اینکه در روند مطالبه گری باید مانند آب بود و مثل آن عمل کرد افزود: آب تنها ماده ای است که امکان تبدیل به سه حالت گاز، مایع و جامد را دارد و مطالبه‌گر باید مانند آب باشد و در صورت نیاز مانند شبنم لطیف و مانند باران مایه رحمت و در هنگام لزوم مانند یخ سفت و سخت و به صورتی که سخت ترین فولادها را درهم شکند و اگر نیاز باشد مایع آبادانی  شود و در موقع احتیاج سیلی ویرانگر ؛گاهی هم جوشان و سوزنده که در این حال اصالت خود را از دست نمی دهد و تا ابد آب باقی می‌ماند.

کشتکار اظهار داشت: مطالبه گر باید مانند آب باشد، مایه بخشش، پاکی، زندگی و برکت و در صورت لزوم مایه ویرانی و نابودی آلودگی‌ها و کثیفی های جامعه، به هر حال مطالبه‌گر پاک کننده و طاهر و گندزداست چه از طریق بارش و چه از طریق سیل.

وی افزود: حلقه مفقوده استان ما هم‌افزایی و مخرج مشترک بین تشکل‌ها است که در صورت این اتفاق مشکلات فراوانی قابل حل می باشد که الحمدالله خبرگزاری فارس توانسته یکی یکی حلقه ها را به هم پیوند زند و در راستای مطالبه به حق گام بردارد.

دبیر مجمع مطالبه‌گران استان فارس گفت: گاه با حضور مردم در کنار دولت هزینه‌هایی برای مردم به وجود آورد لذا نیاز مبرم است در مرحله اول ساختارها و نوع نگاه به مردم در دولت تغییر کند.

وی در مورد شکایات پی در پی از مطالبه‌گران و رسانه‌های استان یادآور شد: مطالبه گری هزینه دارد و مسئولی که درک مردم‌سازی را به خوبی ندارد و به جای نگاه مردمی، نگاه شخصی به مطالبه دارد رو به شکایت می آورد.

کشتکار در مورد شکایت از مطالبه‌گران در مورد منطقه برف فروشان افزود: پس از مطالبه گری از این منطقه بیشتر مطالبه گران با شکایت مسئولین روبه رو شدند که مجمع مطالبه گران مردمی استان فارس حمایت خود را از مطالبه گران اعلام می دارد و این مطالبه مردمی را به صورت تخصصی به همراه مطالبه گران دنبال خواهیم کرد.

پایان پیام/ ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1255301

مهمترین اخبار ایران و جهان: