نیوز سیتی!
11 خرداد 1402 - 13:48

کهگیلویه و بویراحمد چهارمین استان کشور به لحاظ کشفیات مواد مخدر است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۱۴ درصدی کشفیات مواد مخدر در دو ماهه سال جدید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید علی احمدزاده در خصوص توزیع و مصرف مواد مخدر در استان گفت: توزیع و مصرف این پدیده خانمان‌سوز در کهگیلویه وبویراحمد نسبت به استان های دیگر کشور کمتر بوده و استان پاک داریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: گسترش حوزه مبارزه مردمی با مواد مخدر و تامین تجهیزات لازم برای نیروی انتظامی از دیگر اقدامات ضروری در این حوزه بوده که مد نظر قرار گرفته است.

وی فرهنگ سازی برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر در استان به خصوص در خانواده ها و فضای آموزشی را مهم دانست و تاکید کرد: در این خصوص برنامه ریزی بازدارنده و سیاست‌گزاری لازم صورت گیرد.

استاندار تاکید کرد: حمل و ترانزیت، توزیع و مصرف مواد مخدر پدیده پیچیده و گسترده ای است و برای هر مورد باید راهکار نو و مخصوص آن را طراحی و عملیاتی کرد.

 احمدزاده با بیان اینکه عوامل چند جانبه و مختلفی باعث قاچاق، حمل، توزیع و مصرف مواد مخدر می شود و هر موضوع راهکار خاص خود را می‌خواهد، تاکید کرد: اکنون که این استان محل ترانزیت با شرایط کشفیات بالا قرار  گرفته مرکز کشور به لحاظ ابزار، امکانات و بودجه پشتیبانی شود.

استاندار تصریح کرد: در دو ماهه امسال کشفیات مواد مخدر و انهدام باندهای قاچاق نسبت به پارسال ۱۴ درصد افزایش داشته است که بیانگر رصد و کنترل خوب نیروی انتظامی، سپاه، نیروهای اطلاعاتی امنیتی و مردمی است.

وی اضافه کرد: انتخاب کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مسیر ترانزیت مواد مخدر به سایر استان‌های دیگر از دیگر دلایل افزایش کشفیات انواع مواد مخدر است.

استاندار ابراز داشت: کهگیلویه وبویراحمد چهارمین استان کشور به لحاظ کشفیات است، در مصرف از استان‌های آخر و جزء استان‌های پاک کشور هستیم.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1254845

مهمترین اخبار ایران و جهان: