نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 08:34

افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها به شرط خرید کالابرگ الکترونیکی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: در صورتی که افراد یارانه‌بگیر سه دهک اول جامعه از کالابرگ الکترونیکی به جای دریافت یارانه نقدی استفاده کنند مشمول افزایش ۲۰ درصدی یارانه می‌شوند.

مختار احمدی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فار در کرمانشاه، از افزایش ۲۰ درصدی به یارانه سه دهک اول جامعه خبر داد و اظهار کرد: در صورتی که افراد یارانه‌بگیر از کالابرگ الکترونیکی به جای دریافت یارانه نقدی استفاده کنند مشمول افزایش ۲۰ درصدی یارانه می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر یارانه‌بگیر از کالابرگ استفاده نکند در زمان واریز یارانه کل مبلغ یارانه، اما بدون افزایش قابل دریافت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اعلام اینکه طرح کالابرگ الکترونیکی از ۱۶ اسفندماه سال گذشته و سه استان دیگر به صورت پایلوت اجرا شده است، افزود: یارانه‌بگیران می‌توانند به جای دریافت یارانه نقدی ۱۰ قلم کالای اساسی مصرفی را خریداری کنند.

وی با یادآوری اینکه سه دهک اول یارانه‌بگیران می‌توانند از ۷۰ درصد مبلغ یارانه خود ۱۰ قلم کالای اساسی مصرفی را خریداری کرده و ۳۰ درصد مابقی برای ضرورت‌های زندگی خرید کنند، گفت: استفاده کردن از کالابرگ الکترونیکی کاملا اختیاری است.

احمدی گفت: یکی از اهداف این است که نقاط کور روستاها، دهستان‌ها، فروشگاه‌ها به طرح متصل شوند تا همشهریان با مشکل خرید مواجه نشوند.

این مقام مسؤول شارژ اعتبار کالابرگ قبل از موعد یارانه به مدت یک‌ماه، امکان خرید کالاهای اساسی و افزایش یارانه را از مهمترین مزایای اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: یارانه‌بگیران برای آگاهی از دهک خانوار می‌توانند ۰۲۱۶۳۶۹ شماره‌گیری کنند.

پایان پیام/پ

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1251489

مهمترین اخبار ایران و جهان: