نیوز سیتی!
09 خرداد 1402 - 14:12

مطالبه و پیگیری مسائل مردم روستانشین اردبیل نیاز به تقویت دارد

اردبیل-مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل گفت: مسئله مطالبه گری و پیگیری مسائل مردم روستاهای استان اردبیل بیش از پیش نیاز به تقویت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی قیطانی پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست با مسئول قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی استان اردبیل اظهار کرد: مسئله مطالبه گری و پیگیری مسائل روستایی‌های استان از نگاه حکمرانی روستایی انجام می‌گرفت، اما بیش از پیش نیاز به تقویت دارد.

وی به امضای تفاهم نامه مشترک دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل، مجمع مطالبه گران و قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی استان اردبیل در این راستا اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه همکاری مشترک یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم در جهت تحقق اندیشه‌های ناب حضرت امام خمینی (ره) و اجرای اوامر مقام معظم رهبری بود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل بیان کرد: این تفاهم نامه با هدف نظام مسائل روستایی استان و پیگیری و مطالبه‌گری جهت حل و فصل مسائل و مشکلات روستاییان با مشارکت مردم و مسئولین در قالب دو طرح «دادرسان روستا» و «سند پیشرفت روستایی» اجرا می‌شود.

قیطانی خاطرنشان کرد: حمایت از گروه‌های مردمی و برنامه ریزی برای همکاری نهادهای حمایتی و بیش از آن شکل گیری هسته‌های مردمی بر اساس پتانسیل روستا و بومی سازی و توانمند سازی مؤثر، باعث رشد مؤثر مفاد این تفاهم نامه خواهد بود.

وی با بیان اینکه این فرآیند از تاریخ امضای آن به مدت سه سال به صورت آزمایشی بوده و از روستاهای پرجمعیت، به ویژه روستاهای هدف گردشگری و اقتصادی آغاز خواهد شد، گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که روستایی‌ها حلاوت و شیرینی این فرآیند را بچشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1249245

مهمترین اخبار ایران و جهان: