نیوز سیتی!
06 بهمن 1401 - 13:18

هشدار درباره تغییر کتب‌های آموزشی در بحرین به نفع رژیم صهیونیستی

برخی انجمن‌های سیاسی بحرینی در خصوص برنامه رژیم آل خلیفه برای تغییر سیاست‌های آموزشی و گنجاندن رویکردهای سازشکارانه با رژیم صهیونیستی در کتب آموزشی هشدار دادند و بر مساله فلسطین تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شماری از انجمن‌های سیاسی بحرین در خصوص برنامه‌های آل خلیفه برای تغییر سیاست‌های آموزشی و گنجاندن رویکردهای سازشکارانه آل خلیفه با رژیم صهیونیستی در کتب آموزشی و  همچنین آسیب زدن به آرمان‌های ملی و دینی مردم این کشور هشدار دادند.

8 انجمن  سیاسی بحرین با صدور بیانیه ای مشترک اظهارات « محمد مبارک جمعه» وزیر آموزش و پرورش بحرین در خصوص تمایل این وزارتخانه برای  ایجاد تغییر  در برنامه های آموزشی و بررسی همه جانبه در مواد درسی در تمام مراحل آموزشی  را محکوم کردند.

ابن انجمن‌های سیاسی بر اهمیت توسعه و بازنگری مورد نیاز در جنبه‌های علمی تاکید کردند تا برنامه‌های درسی آموزشی بحرین همگام با تحولات مدرن جهانی و ابزارهای توسعه مهارت‌ها و ارتقای قابلیت‌ها برای بهبود نتایج آموزش باشد.

آن‌ها همچنین  تاکید کردند که نگران نفوذ برنامه‌هایی در نظام آموزشی هستند که هدف آن، تعمیق  ایجاد روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی و کاهش توجه به مساله  و آرمان فلسطین است به ویژه اینکه وزیر آموزش و پرورش بحرین اعلام کرد که قرار است برخی قوانین آموزشی به طور کامل تغییر کند.

 انجمن‌های سیاسی بحرین نسبت به نقض قواعد ملی و مذهبی جامعه بحرین از طریق اعمال اصلاحات در مواد آموزشی و یا تلاش برای گسترش افکار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و انحراف افکار  دانش‌آموزان هشدار دادند.

 این انجمن‌ها بر حمایت بحرینی‌ها از حقوق فلسطین به ویژه ملت فلسطین تاکید کردند  و گفتند که ملت فلسطین حق برپایی دولتی مستقل به پایتختی قدس شریف را دارند.

آن‌ها از تمام نهادها و اقشار بحرینی خواستند که از آرمان‌های دینی  و ملی حمایت کنند و با هر سیاستی که عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را توجیه می‌کند، مقابله کنند.

 در این بیانیه‌ آمده است: هرگونه محتوای آموزشی مرتبط با موضوع فلسطین نباید تغییر کند و  این موضوع اولین مسئله برای ملت عربی و اسلامی بوده و خواهد بود.

بعد از گذشت 2 سال از امضای توافق‌نامه عادی سازی‌ روابط بحرین و رژیم صهیونیستی، رژیم آل خلیفه اعیاد صهیونیست‌ها را در منامه جشن می‌گیرد و این درحالی است که بسیاری از مردمان، نخبگان، علما و روشنفکران هرگونه روابطه با صهیونیست‌ها و عادی‌سازی روابط را رد می‌کنند.

 

اقدامات دولت بحرین در راستای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی با مخالفت قاطع مردمی مواجه و این امر منجر به قرار گرفتن بحرین در زمره کشورهای ناامن برای صهیونیست‌ها شده است.

از زمان امضای توافق سازش میان منامه و تل‌آویو قراردادهای امنیتی متعددی میان دو طرف به امضا رسیده که مهمترین آنها مربوط به استقرار یک افسر اسرائیلی در بحرین است که ماموریت او برقراری ارتباط مستمر و مداوم از منامه با ناوگان پنجم ارتش آمریکا در بحرین می‌باشد. وبسایت اسرائیل دیفنس در این راستا گزارش داده بود که اسرائیل قصد دارد یک بندر را در بحرین به عنوان پایگاه نیروی دریایی خود با مشارکت و وساطت آمریکا مورد استفاده قرار دهد.

اخیرا منابع خبری از نقشه جدید رژیم صهیونیستی در بحرین برای خرید خانه با بکارگیری دلال‌ها به منظور اجرای پروژه‌های شهرک سازی در شهر منامه پایتخت این کشور جهت اسکان هرچه بیشتر صهیونیستها خبر دادند.

برخی کارشناسان معتقدند که آل خلیفه با کمک کشورهای غربی مانند آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، تلاش می‌کند که جنبش مطالبه‌گری مردم بحرین را منحرف و مخدوش کند.

بحرینی‌ها به حضور و مداخله کشور‌های دیگر در امور داخلی خود اعتراض دارند. در راس این مداخلات می‌توان به حضور رژیم صهیونیستی در صحنه سیاسی بحرین اشاره کرد. روابط و دوستی سردمداران بحرین با آل سعود زمینه ساز حضور رژیم صهیونیستی در بحرین است؛ اقدامی که به زعم کارشناسان خطری برای جهان اسلام و خیانت به آن است.

بحرین دومین کشور عربی بود که در کنار امارات در سپتامبر 2020 قرارداد رسمی عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی امضا کرد. البته از آنجایی که رژیم آل خلیفه در بحرین یک حکومت دست‌نشانده و وابسته به ریاض و واشنگتن و دیگر بازیگران خارجی محسوب می‌گردد هیچگاه قدرت تصمیم‌گیری مستقل درباره پرونده‌های داخلی و خارجی را نداشته است. بر همین اساس توافق سازش آن با صهیونیست‌ها نیز با چراغ سبز و نظارت عربستان و آمریکا انجام شد. مردم مناطق مختلف بحرین نیز در مخالفت با توافق عادی سازی روابط میان منامه - تل آویو بار‌ها با برگزاری تظاهرات، آن را محکوم کرده‌اند.

رژیم آل خلیفه همچنین برای جلب رضایت آمریکایی‌ها و صهیونیستی دست به اقدامات متعددی برای یهودی‌سازی مناطق مختلف بحرین از جمله منامه و ساخت کنیسه‌های یهودی زده و اخیرا نیز تغییرات چشمگیری در محتوای آموزشی این کشور در راستای تبلیغ عادی‌سازی با صهیونیست‌ها صورت گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 999201

مهمترین اخبار ایران و جهان: