نیوز سیتی!
07 بهمن 1401 - 18:37

فرآیند صدور قبض گاز در استان قزوین متوقف شد

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: با توجه به دستور ریاست‌جمهوری فرآیند صدور قبض‌های جدید گاز را برای کلیه مشترکان استان قزوین متوقف کردیم و از فردا بر مبنای دستور رئیس‌جمهور گازبهای جدید مشترکان را بر اساس تخفیف ۷۰ درصدی محاسبه می‌کنیم.

به گزارش تسنیم از قزوین، با توجه به اعتراض‌هایی که مردم به ارقام چند میلیون تومانی در برخی از قبوض گاز در سطح کشور داشتند، امروز رئیس‌جمهور دستور داد که 70 درصد از رقم افزایش قبوض از بازه زمانی 16 آذرماه تا 15 اسفندماه امسال به مردم بخشیده و مشمول اعمال تخفیف شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه در استان قزوین 3 درصد از مشترکان گاز بدمصرف (بسیار پرمصرف) بوده و مشمول گازبهای پله 11 تا 12 شدند، اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران گازبهای این افراد به ازای هر متر مکعب گاز 5 تا 6 هزار تومان محاسبه می‌شود و بر اساس مصارف برای آنها قبض گاز صادر شده است.

علی حجتی‌پور با بیان اینکه در استان قزوین بیشترین قبض صادرشده برای مشترکان بدمصرف خانگی حدود 6 میلیون تومان بوده است، گفت: با توجه به دستور ریاست‌جمهوری فرآیند صدور قبض‌های جدید گاز را برای کلیه مشترکان استان قزوین متوقف کردیم و از فردا بر مبنای دستور رئیس‌جمهور گازبهای مربوط به بازه زمانی 16 آذرماه به بعد را بر اساس تخفیف 70 درصدی محاسبه می‌کنیم.

وی اضافه کرد: امروز با توجه به اینکه تعطیل بود، این تخفیف در سامانه محاسبه گازبهای شرکت گاز اعمال نشده و از فردا شاهد اعمال این تخفیف‌ها خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان یادآور شد: در حال حاضر 62 درصد از مشترکان گاز استان قزوین خوش‌مصرف محسوب شده و بر مبنای الگوی مصرف گاز مصرف می‌کنند. 35 درصد مشترکان هم پرمصرف محسوب شده که بیشتر از الگوی مصرف می‌کنند. 3 درصد از مشترکان هم بدمصرف محسوب شده و مصارف بسیارزیاد دارند که قبض‌های گاز با بهای سنگین فقط برای این 3 درصد صادر شده است.

حجتی‌پور تصریح کرد: گازبهای 35 درصد مشترکان استان قزوین که پرمصرف بوده، بر مبنای پلکان 3 تا 11 محاسبه شده که رقم ثبت‌شده به عنوان گازبهای آنها سنگین و میلیونی نیست.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1001301

مهمترین اخبار ایران و جهان: