نیوز سیتی!
11 بهمن 1401 - 16:39

عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه به مناسبت دهه فجر

کرمانشاه- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه از عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی کرمانشاه به مناسبت دهه فجر خبر داد.

معصومه حسنی خونسار در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه فجر کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی با شعار «ایران؛ سرزمین فرهنگ و کتاب» به استقبال جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می‌رود.

وی با اعلام بخشی از برنامه‌های فرهنگی کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، افزود: عضویت رایگان و بخشودگی جرایم دیرکرد در بازه زمانی ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه در کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه از شاخص ترین خدمات به جامعه هدف و اعضای کتابخانه های عمومی است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه تصریح کرد: در استان کرمانشاه تعداد ۹۰ باب کتابخانه عمومی نهادی وجود دارد و حدود ۶۰ هزار نفر عضو این کتابخانه ها هستند.

حسنی خونسار با معرفی برنامه‌های شاخص استان، گفت: با توجه به گستردگی مخاطبان ما که از تمامی اقشار جامعه هستند برنامه‌های متعددی در بخش‌های مختلف تدارک دیده شده است که برگزاری محفل ادبی و عصر شعر انقلاب توسط محفل ادبی بیستون با همکاری بسیج هنرمندان در ۱۲ و ۱۹ بهمن، نشست تحلیل و بررسی کتاب «آقا سعید»، برپایی جشن دانش آموزی با عنوان زنگ انقلاب در ۱۲ بهمن، برگزاری نشست کتابدانان در ۱۳ بهمن، نشست‌های روایتگری سال‌های انقلاب، برپایی غرفه خدمات کتابخانه ای در روز ۲۲ بهمن، فضا سازی محیط کتابخانه های عمومی در اداره کل کتابخانه های عمومی است.

وی در تشریح برخی از برنامه‌های اجرایی در کتابخانه های عمومی نیز عنوان کرد: نشست‌های کتابخوان مدرسه‌ای و کتابخانه ای، جمع خوانی کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی، کلاس‌های قصه گویی برای کودکان و نوجوانان در بخش‌های کودک، نشست‌های شاهنامه خوانی با موضوعات حماسی و انقلابی، کارگاه‌های آموزشی ادبیات و داستان نویسی، نمایشنامه خوانی با موضوعات انقلاب اسلامی، کلاس‌های نقاشی و رنگ آمیزی در بخش‌های کودک، تهیه روزنامه دیواری، حضور کتابداران در مدارس و اجرای برنامه‌های فرهنگی، بازدید دانش آموزان از کتابخانه های عمومی از جمله این برنامه‌های فرهنگی در ایام دهه مبارک فجر است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1010489

مهمترین اخبار ایران و جهان: