نیوز سیتی!
02 بهمن 1401 - 17:18

قرارگاه فرهنگی کودک در آموزش و پرورش تشکیل می شود

کرج- مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: قرارگاه فرهنگی کودک در آموزش و پرورش این استان با توجه به تاکید نماینده ولی فقیه با هدف آموزشی و تربیتی تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی حجرگشت بعد از ظهر یکشنبه در چهارمین جلسه شورای نظارت و برنامه ریزی تعلیم و تربیت کودک استان البرز اظهار کرد: قرارگاه فرهنگی کودک در آموزش و پرورش این استان با توجه به تاکید نماینده ولی فقیه با هدف آموزشی و تربیتی تشکیل می‌شود.

افزود: آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در این زمینه صاحب نظر هستند که در این قرارگاه می‌توان از رهنمودها و کتاب‌های منتشر شده ایشان استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه این کتاب‌ها در دیدار وزیر آموزش و پرورش در سفر به استان البرز با امام جمعه کرج به وی اهدا شد، خاطرنشان کرد: کودکان ارزشمندترین سرمایه ملی هر جامعه‌ای محسوب می‌شود و ما امانتداران این هدیه‌های الهی هستیم. کودکان سرزمین، آینده سازان کشور هستند.

وی یادآور شد: تربیت دوره کودکی، سازنده نظام آموزش و پرورش و بنیادی‌ترین دوره تربیت است، بنابراین ناگزیر به توجه به این دوره اساسی هستیم.

حجرگشت تصریح کرد: منابع تربیتی و آموزشی دوران کودکی از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند و به طور مستقیم بر رشد کودک و فرآیند یادگیری وی موثرند، بر این اساس بهره‌مندی از محتواهای مفید در روند یادگیری کودکان و نیز ظرفیت‌های دغدغه مندان این حوزه در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: تربیت کودکان و نوجوانان بر اساس آموزه‌های قرآنی از اولویت‌های ایجاد این قرارگاه فرهنگی است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز افزود: در کشور ما کارها و فعالیت‌های فرهنگی فراوانی توسط سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی برای کودکان انجام می‌شود، اما این خدمات به صورت پراکنده بوده و ضرورت دارد یک هدف مشترک را دنبال کنند.

حجرگشت در پایان این جلسه بر سرعت بخشی تطبیق مجوز کودکستان‌ها در استان البرز تاکید کرد و مسئولیت تشکیل این قرارگاه را به معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش البرز واگذار کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 991089

مهمترین اخبار ایران و جهان: