نیوز سیتی!
03 بهمن 1401 - 20:35

مسابقه کتابخوانی و انشاء‌نویسی در قالب پرسش مهر برگزار می‌شود

اردبیل - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: مسابقه انشانویسی و کتابخوانی در قالب پرسش مهر ریاست جمهوری ویژه سواد آموزان در دهه فجر برگزار می‌شود.

حسینعلی جدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در مراسم آغازین سال تحصیلی رئیس جمهور بیست و سومین پرسش مهر را با عنوان برای افزایش بهره‌وری در آموزش چه اقداماتی باید انجام شود و مدرسه خوب دارای چه خصوصیاتی است، مطرح کرد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس معاونت سوادآموزی اداره کل در نظر دارد پرسش مهر رئیس جمهور را در قالب مسابقه آموزشی – فرهنگی انشانویسی و کتابخوانی با عنوان «طلای سرخ سرزمین ایران» برای سواد آموزان دوره انتقال برگزار کند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه این مسابقه در دهه فجر برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این مسابقات با هدف گسترش فرهنگ پرسشگری و تقویت قدرت تفکر سواد آموزان با شرکت یک هزار و ۵۰۰ نفر از سواد موزان دوره انتقال برگزار می‌شود.

جدی گفت: نرخ بی سوادی در اردبیل طبق آخرین سرشماری صورت گرفته بیش از ۵۷ هزار نفر گزارش شده است که با اجرای طرح‌های سوادآموزی در این استان تنها ۳۷ هزار نفر از مردم این استان بی سواد هستند.

وی ادامه داد: نرخ باسوادی در جمعیت بالای ۶ سال استان اردبیل را ۸۵.۹ درصد اعلام و تصریح کرد: پوشش باسوادی در اردبیل در بالای ۴۹ سال توسط معاونت سوادآموزی انجام می‌شود و در صورت تمایل این افراد می‌توانند به چرخه سوادآموزی وارد شوند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل از فعالیت یک هزار و ۱۴۸ سوادآموز در اردبیل خبر داد و بیان کرد: در استان اردبیل با اجرای طرح خیرین سوادیار بخش عمده‌ای تعهدات و برنامه‌های ما در راستای سواددار کردن جامعه هدف محقق خواهد شد.

جدی تصریح کرد: آثار منتخب استان اردبیل در مسابقه انشانویسی و کتابخوانی در قالب پرسش مهر ریاست جمهوری پس از ارزیابی به منظور تجلیل به سازمان نهضت سوادآموزی ارسال خواهد شد و ۱۰ نفر برتر استانی و ۱۰ نفر برتر کشوری مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 993689

مهمترین اخبار ایران و جهان: