نیوز سیتی!
04 بهمن 1401 - 14:35

توانمندی‌های بالای لرستان در حوزه سرمایه‌گذاری و تعاملات اقتصادی

خرم‌آباد- معاون استاندار لرستان تاکید کرد: این استان دارای ظرفیت و توانمندی‌های زیادی در حوزه سرمایه‌گذاری و تعاملات اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس ابراهیمی امروز سه شنبه در همایش توانمندی‌های صادراتی لرستان با تاکید بر لزوم ارتقای سطح روابط تجاری و صادراتی بین کشور عراق و استان لرستان، اظهار داشت: لرستان دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، گردشگری و … است.

وی با اشاره به وجود ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی، دو میلیون هکتار جنگل، ۲۲ شهرک و ناحیه صنعتی، دو منطقه ویژه اقتصادی فعال و یک منطقه ویژه اقتصادی در حال راه اندازی در لرستان، بیان داشت: لرستان یکی از قطب‌های دارویی بوده دارای ظرفیت‌های فراوان در حوزه سنگ‌های ساختمانی، تزئینی، محصولات پتروشیمی، کشاورزی و … است.

معاون استاندار لرستان با اشاره به برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی لرستان در قالب ۶۵ غرفه و ۱۱۰ واحد اقتصادی، گفت: کشور ایران با عراق اشتراکات فرهنگی، قومی، مذهبی و … زیادی با هم دارند و می‌بایست که سطح تعاملات تجاری و اقتصادی نیز ارتقا پیدا کند.

ابراهیمی، بیان داشت: در این راستا در حاشیه این نمایشگاه، تفاهم نامه‌های تجاری و اقتصادی بین لرستان با تجار کشور عراق منعقد خواهد شد.

وی، تاکید کرد: امیدواریم با این اقدامات شاهد فصل نوینی از ارتباطات و تعاملات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بین لرستان و کشور عراق باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 994901

مهمترین اخبار ایران و جهان: