نیوز سیتی!
21 دی 1401 - 11:32

کاهش ۴۳ درصدی فوتی‌های قزوین در حوادث کار

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: حوادث کاری منجر به فوت در استان قزوین در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد کمتر شده است.

عین‌الله کشاورز ترک در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از کاهش 17 درصدی حوادث اتفا‌ق‌افتاده در محیط‌های کاری استان قزوین خبر داد و اظهار داشت: همچنین با توجه به نظارت‌های اعمال‌شده حوادث کاری منجر به فوت در استان قزوین در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 43 درصد کمتر شده است.

وی از افزایش 35 درصدی بازرسی از کارگاه‌های پرخطر در 9 ماهه سال 1401 خبر داد و گفت: این کارگاه‌ها که در بخش‌های صنعت ساختمان، معدن، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت می‌کنند مورد رصد جدی اداره‌کل کار و سایر دستگاه‌های نظارتی قرار گرفتند.

کشاورز ترک اضافه کرد: همچنین تعداد کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 5 درصدی داشته‌اند و این کمیته‌ها در شهرستان‌های صنعتی استان قزوین نسبت به سال قبل فعال‌تر عمل کرده‌اند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه در 9 ماهه سال جاری حدود 6 هزار و 400 فقره بازرسی در حوزه اجرای قانون کار داشته‌ایم، ادامه داد: همچنین در این بازرسی‌ها میزان رعایت آیین‌نامه‌های حفاظت فنی و بهداشت و ایمنی کار در کارگاه‌های مختلف به دقت تحت بررسی قرار گرفته است.

کشاورز ترک یادآور شد: البته در 9 ماهه سال جاری درخواست‌های مربوط به حوادث کار که در کمیته‌های بدوی برسی شده 13 درصد افزایش پیدا کرده است که البته در پایش‌ها بسیاری از این درخواست فاقد وجاهت قانونی تشخیص داده شدند.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 969801

مهمترین اخبار ایران و جهان: