نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 16:11

اقدامات ارزشمند در مناطق زلزله زده خوی/مدیریت حوادث زمان براست

ارومیه - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: در روزهای اخیر، اقدامات بسیار ارزشمندی در راستای کمک به زلزله زدگان هم از سوی مردم و هم از سوی مسئولان صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر جمعه در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ارومیه افزود با تسلیت به خانواده‌های داغدار زلزله روز شنبه خوی و همچنین آرزوی سلامتی برای مصدومان این حادثه و بهبود وضعیت زلزله زدگان اظهار کرد: در روزهای اخیر، اقدامات بسیار ارزشمندی در راستای کمک به زلزله زدگان هم از سوی مردم و هم از سوی مسئولان صورت گرفته و امیدواریم به زودی این مصیبت مدیریت شود.

وی ادامه داد: البته باید توجه داشت که در هیچ جای دنیا امکان ندارد که تمام امکانات در روزهای نخست بعد از حوادث غیرمترقبه در اختیار حادثه دیدگان قرار گیرد و این امر همیشه زمان بر بوده است.

امام جمعه ارومیه افزود: من شاهد بودم که برخی مسئولان به صورت شبانه روزی در صحنه حاضر بودند و حتی ۲ شب هم نخوابیده بودند ولی پذیرای اعتراض‌های مردم نیز بودند و با سعه صدر به این اعتراض‌ها گوش می‌کردند.

وی همچنین بر اهمیت بیمه منازل مسکونی تاکید کرد و گفت: در این راستا باید همت عمومی ایجاد شود و با کمک دولت و اهتمام مردم، بیمه منازل بیشتر شود تا در این نوع حوادث، کمک حال صاحبان خانه‌های مسکونی باشد.

امام جمعه ارومیه در ادامه با اشاره به اینکه دشمنان درصدد تحریف تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی و شخصیت امام خمینی (ره) هستند، گفت: باید با هوشیاری و بازخوانی تاریخ انقلاب، این توطئه دشمنان را نیز نقش برآب کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان سعی دارند در راستای این توطئه، با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای، تحلیل‌های غلط در مورد انقلاب ارائه دهند، اظهار کرد: در راستای مقابله با این توطئه آنان، باید تاریخ انقلاب را خوب مطالعه کرده و به فرزندانمان نیز بیاموزیم.

حجت الاسلام قریشی همچنین با اشاره به اینکه برخی با اهداف مشخص به دنبال تطهیر چهره پهلوی‌ها هستند، اظهار کرد: باید با بیان واقعیت و همچنین آگاه کردن نسل جوان در خصوص خیانت‌های پهلوی‌ها به کشور، در مقابل این حربه دشمنان نیز ایستاد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه انقلاب اسلامی عزت را برای مردم ایران به ارمغان آورد، ادامه داد: در خاطراتی که از خود درباریان منتشر شده، به خوبی چهره ذلیلانه محمدرضا شاه در مقابل کشورهای دیگر به ویژه آمریکا به خوبی ترسیم شده و این در حالی است که مسؤولان نظام مقدس جمهوری اسلامی با عزت در مقابل زیاده خواهی‌های دشمنان ایستادگی می‌کنند.

حجت الاسلام قریشی همچنین بهبود وضعیت بخش‌های مختلف و استقلال کشور در حوزه‌های گوناگون را از دیگر نتایج انقلاب شکوهمند اسلامی برشمرد و گفت: در حالی که حتی در سال‌های ابتدایی انقلاب، پزشکان عمومی از کشورهایی نظیر پاکستان، هند و بنگلادش در کشور طبابت می‌کردند، امروز علاوه بر خودکفایی در این حوزه، میزبان شهروندانی از ۵۳ کشور دنیا هستیم که برای معالجه به ایران می آیند.

وی، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را حادثه‌ای فوق العاده و دور از تصور همگان در آن زمان عنوان کرد و افزود: این انقلاب، موجب شد تا لرزه بر اندام استکبار جهانی بیفتد که هنوز هم این لرزش ادامه دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1017045

مهمترین اخبار ایران و جهان: