نیوز سیتی!
15 آذر 1401 - 13:35

صادرات بیش از ۶ هزار تن خوراک آبزیان از استان چهارمحال و بختیاری

مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری از صادرات بیش از ۶ هزار تن خوراک و مکمل آبزیان از استان به خارج کشور در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، محمد اسدی امروز در نشست هماهنگی برپایی اولین نمایشگاه تخصصی شیلات، آبزیان، دام وطیور، زنبورعسل، دامپزشکی و فراورده‌های لبنی، از صادرات بیش از 6 هزار تن خوراک ومکمل آبزیان از استان به خارج از کشور خبر داد.

مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این مقدار صادرات خوراک و مکمل آبزیان در طول 6 ماهه نخست سال جاری صورت گرفته است، بیان کرد: همچنین در این مدت 204 تن ماهی خوراکی تازه نیز صادر شده است.

اسدی با اشاره به صادرات 27 تن ماهی خوراکی منجمد، 3 هزار و 700 کیلوگرم تخم ماهی قزل آلای پرورشی از استان چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: قابل ذکر است که 194 تن محصولات لبنی نیز صادر شد.

وی با اشاره به صادرات محصولات به استان‌های دیگر کشور، مطرح کرد: در این مدت 221 تن آلایش مرغی، 550 هزار قطعه بچه ماهی پرورشی، 59هزار قطعه بوقلمون و7 تن پور ماهی به استان‌های دیگر صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با توجه به میزان تولیدات این محصولات در استان، برپایی اولین نمایشگاه تخصصی شیلات، آبزیان، دام وطیور، زنبورعسل، دامپزشکی و فراورده‌های لبنی فرصت بسیار خوبی برای ترویج فناوری‌های نوین در این حوزه خواهد بود.

انتهای پیام/7540/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 899345

مهمترین اخبار ایران و جهان: