نیوز سیتی!
12 آذر 1401 - 23:24

امکان راه اندازی ۲۰ واحد بومگردی در جزیره آشوراده فراهم است

گرگان- مشاور استاندار گلستان در حوزه سرمایه گذاری با اشاره به صدور تمامی مجوزهای لازم برای طرح گردشگری آشوراده گفت: امکان فعالیت ۲۰ خانه روستایی در قالب واحد بومگردی در این جزیره فراهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حاج محمدعلی شامگاه شنبه در نشست هم اندیشی توسعه صنعت گردشگری استان با حضور فعالان اقتصادی گلستان اظهارکرد: تمام مجوزهای قانونی برای طرح گردشگری آشوراده صادر شده و هیچ دغدغه ای برای اجرای این مطالبه کهن مردم گلستان نداریم.

مشاور استاندار گلستان در حوزه سرمایه گذاری گفت: در حال حاضر ۲۲ هکتار از جزیره آشوراده و ۱۳۸ هکتار در سایت پشتیبان آماده واگذاری به سرمایه گذار است و دغدغه ای در این خصوص وجود ندارد.

وی افزود: مشکلات خلیج گرگان حدود ۴۵ سال بر زمین مانده است، موضوعی که در دولت های قبل از آن اغفال شد و چالش های بسیاری را پدید آورده است.

حاجی علی محمدی ادامه داد: دولت سیزدهم پس از مدت ها وقفه، در پی لایروبی خلیج گرگان بوده و علاوه بر فعالیت لایروب های فعلی یک لایروب بزرگ از منطقه ولگا به سمت خلیج گرگان در حال حرکت است.

وی گفت: متاسفانه با یخ زدن رود ولگا، امکان حرکت لایروب اصلی از سمت روسیه متوقف شده اما روند لایروبی با ادوات موجود ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری ها گلستان گفت: برای نخستین بار در تاریخ استان، استاندار گلستان ۳۰ سند بخشی را برای توسعه استان در نظر گرفته است؛ براساس این اسناد دامپروری، کشاورزی، گردشگری و صنعت و غیره را به عنوان اولویت ها براساس این سند بخشی مطرح شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 895789

مهمترین اخبار ایران و جهان: