نیوز سیتی!
16 آذر 1401 - 23:36

جنبش دانشجویی همواره پیشقراول آرمانخواهی بوده است

صدرالحسینی در آیین بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه هرمزگان گفت: یکی از اساسی ترین دلایل بوجود آمدن این اتفاقات در شرایط کنونی، حرکت ملت ایران در مسیری است که دشمن را نا امید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیین بزرگداشت روز دانشجو ظهر امروز با حضور دکتر سیدرضا صدرالحسینی، عضو هیات علمی دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی، حجت الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، نماینده ولی فقیه در استان، ریاست و معاونین دانشگاه جامع هرمزگان و جمعی از دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

دکتر صدرالحسینی در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشجویان، تشریح کرد: سه مولفه اصلی که همواره در دانشگاه‌ها و جنبش‌های دانشجویی حاکم بوده، عقلانیت، عدالت و استکبارستیزی است. در طول ۶۰ سال گذشته، تلاش بسیاری برای گرفتن هویت از دانشگاه شد. اما زمانی که به سیر تاریخی جنبش‌های دانشگاهی نگاه کنیم، خواهیم دید که در سال ۳۲ دانشجویانی که خون خود را برای قدم‌های منحوس مقامات ارشد کشور کودتاگر امریکایی، بر صحن و سرای دانشگاه می‌ریزند، همان افرادی هستند که در رکاب امام(ره) حرکت بزرگ انقلاب اسلامی را نیز رقم می‌زنند. این عقلانیت حاکم بر دانشگاه و این احاطه گفتمان و احساسات، توانست حرکت انقلاب اسلامی را به‌صورت جهشی جهت دهد.

وی تاکید کرد: جنبش دانشجویی همواره پیش قراول جامعه بوده است. ما امروز به‌عنوان نسل دانشگاهی جزو کسانی هستیم که باید مطالبات به‌حق جامعه خود را از همه مقامات داشته باشیم. بنابراین حرکت جامعه امروز، یک نگاهش به جامعه دانشگاهی است.

صدرالحسینی بیان داشت: این یک واقعیت است که در طول این چهار دهه، حرکت‌های علمی دانشگاه، کشور ما را به نقطه قابل قبولی رساند و این روند را بدخواهان ملت ایران به خوبی متوجه شدند. دشمنان ملت ایران از نقشه راه سیاست خارجی جمهوری اسلامی که زمانی یک نگاه متمرکز به غرب داشت و امروز به یک توازن در سیاست خارجی تبدیل شده، ناراحتند. در نتیجه برای وارد کردن خدشه به موفقیت های جمهوری اسلامی برنامه ریزی می‌کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: مهم‌ترین اقدام نیز اغتشاشات و بر هم ریختگی ذهن مسئولین عالی رتبه کشور است. یکی از اساسی ترین دلایل بوجود آمدن این اتفاقات در شرایط کنونی، حرکت ملت ایران در مسیری است که دشمن را نا امید می‌کند.

دکتر صدرالحسینی در پایان با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری گفت: امروز دانشگاه ما باید متوجه این موضوع باشد که دشمن می‌خواهد مجددا شرایطی را مثل زمان دفاع مقدس برای ما ایجاد کند که خرمشهرهای مختلف را از دست بدهیم. نسخه شفابخش این مساله جهاد تبیین است. لازمه تسریع حرکت در مسیر پیشرفت، جدی گرفتن جهاد تبیین است.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، در ادامه این مراسم با بیان نکاتی از فرمایشات رهبر انقلاب، اشاره داشت: امروز ناتو در حوزه نظامی علاوه بر حضور در میدان جنگ سخت، یک ماموریت فرهنگی در قالب جنگ شناختی برای خود تعریف کرده است. اگر امروز در جریان فتنه، یک سری خسارت‌های معنوی به ما وارد شد، محصول کم‌توجهی و کم‌کاری ما در حوزه جنگ شناختی بود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به سخن شهید بهشتی ادامه داد: دانشجو موذن جامعه است. شما در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی، موذن جامعه اید و برای ایفای نقش، باید دشمن‌شناس و زمان‌شناس باشید. مفهوم بصیرت نیز همین است. یعنی در لحظه‌ها تصمیم بگیرید و عمل کنید. این بصیرت می‌تواند نقش موذنی دانشجو را به خوبی عملی کند.

حجت‌الاسلام عبادی زاده در پایان خاطر نشان کرد: امروز دشمن ابزارهای قدرت نظام جمهوری اسلامی را مورد هدف قرار داده و میدان نبرد را به دانشگاه آورده؛ چراکه می‌داند دانشگاه مرکز تحولات جامعه اسلامی است. امروز میدان در اختیار شماست و کاری که شما دانشجویان به عهده دارید، بسیار مهم است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 901289

مهمترین اخبار ایران و جهان: