نیوز سیتی!
01 دی 1401 - 00:44

رئیس جمهور اوکراین وارد آمریکا شد

کاخ سفید ورود زلنسکی به آمریکا را تایید کرد. این دومین سفر زلنسکی به آمریکا از زمان قدرت گرفتن به عنوان رئیس جمهور اوکراین و اولین سفر او از زمان آغاز جنگ روسیه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین وارد آمریکا شد. ورود زلنسکی به آمریکا را سخنگوی کاخ سفید نیز تائید کرده و به خبرنگاران گفته است: «ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین امروز چهارشنبه وارد آمریکا شد.»

به گفته دفتر مطبوعاتی کاخ سفید، زلنسکی هم اکنون در آمریکاست.

مقامات آمریکایی در اوایل روز چهارشنبه برنامه سفر زلنسکی به آمریکا و دیدار او با «جو بایدن» در کاخ سفید را اعلام کرده بودند.

این دومین سفر زلنسکی به آمریکا از زمان قدرت گرفتن به عنوان رئیس جمهور اوکراین و اولین سفر او از زمان آغاز جنگ روسیه است.

از سوی دیگر، کاخ سفید پیش از ورود زلنسکی به آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دستور اختصاص کمک ۱ میلیارد دلاری این کشور به اوکراین را صادر کرد.

بر اساس سند منتشر شده از سوی کاخ سفید، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده دستوری را برای تخصیص یک بسته کمک نظامی جدید به اوکراین به مبلغ یک میلیارد دلار امضا کرد.

در این بیانیه آمده است: براساس اختیاراتی که قانون اساسی و قوانین ایالات متحده به من به عنوان رئیس جمهور داده است… بدینوسیله این اختیار را به وزیر امور خارجه تفویض می‌کنم که تا سقف یک میلیارد دلار از بودجه تخصیص یافته به وزارت دفاع این کشور به منظور کمک به اوکراین تخصیص دهد.

در همین ارتباط، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز اعلام کرد: ایالات متحده ۱.۸۵ میلیارد دلار کمک نظامی دیگر از جمله سامانه‌های هوایی پاتریوت به اوکراین اختصاص می دهد.

پنتاگون پیش از این اعلام کرده بود که آمریکا از زمان روی کار آمدن دولت جو بایدن تا کنون ده‌ها میلیارد دلار کمک‌های نظامی به اوکراین کرده است.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی برای توقف پیشروی ارتش روسیه، ضمن اعمال تحریم‌های شدید و پیاپی علیه مسکو، انواع تسلیحات نظامی در اختیار ارتش اوکراین قرار دادند که به گفته کارشناسان این مسئله یکی از عوامل طولانی‌شدن جنگ در اوکراین است.

لازم به ذکر است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) با اشاره به درخواست جمهوری‌های دونباس برای کمک به آنها جهت رهایی از ظلم و ستم رژیم کی‌یف، فرمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرد.

حملات موشکی گسترده ارتش روسیه علیه زیرساخت‌های اصلی اوکراین در شهرهای مختلف پس از انفجار در پل کریمه در ۱۶ مهر آغاز شده و به گفته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نتیجه این حملات تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد زیرساخت‌های انرژی اوکراین از بین رفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 925645

مهمترین اخبار ایران و جهان: