نیوز سیتی!
11 آذر 1401 - 15:41

خراسان رضوی بارانی می‌شود/ کاهش دما در هفته جاری

مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش باران به تناوب تا روز دوشنبه هفته آینده همراه با افزایش ابرناکی به ویژه در نیمه شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا آهنگرزاده در رابطه با وضعیت آب و هوای خراسان رضوی در روزهای پیش‌رو اظهار کرد: میانگین دمای شبانه در بیشتر مناطق استان از امشب جمعه و طی هفته آینده به زیر صفر درجه و در مناطق سردسیر خراسان رضوی به کمتر از پنج درجه زیر صفر می‌رسد.

وی ادامه داد: بارش‌های پراکنده‌ای در مناطقی از شمال و شرق استان خراسان رضوی طی شبانه روز گذشته رخ داده است، این بارش‌ها به تناوب تا روز دوشنبه هفته آینده همراه با افزایش ابرناکی به ویژه در نیمه شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز هواشناسی خراسان رضوی افزود: میانگین دمای هوای مشهد طی شبانه روز گذشته بین سه و هفت درجه سلسیوس در نوسان بود که برای امروز بیشینه دمای هوای مشهد هشت درجه و کمینه دمای این شهر به زیر صفر درجه خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: درگز با کمینه دمای هوای یک درجه سلسیوس و بردسکن با بیشینه دمای هوای ۱۸ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی شبانه روز گذشته بوده‌اند.

آهنگرزاده گفت: همچنین طی این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد از شهرستان سبزوار با ۵۰ کیلومتر در ساعت بوده است.

وی اضافه کرد: در این مدت بارش‌هایی در شهرستان‌های کلات، چناران، قوچان و مشهد گزارش شده است که بیشترین آن مربوط به کلات با ۲.۴ میلیمتر بارندگی بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 893101

مهمترین اخبار ایران و جهان: