نیوز سیتی!
28 بهمن 1401 - 17:24

فریاد امام جمعه بهمئی از بی‌توجهی مدیران/صلواتی: به جای جلسه مدیریت بحران نشست بحران مدیریت برگزار کنید!!

امام جمعه بهمئی گفت: مسئولان بدانید از دل بی توجهی به مردم بلا تولید میشود آه و ناله مردم مدیران و مسئولین ناکار آمد را خواهد گرفت آه مردم در کمین شما است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی نماز جمعه این هفته شهرستان بهمئی به امامت حجت الاسلام صلواتی اقامه شد.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: امت ما در این عصر مورد لطف و عنایت خاص پروردگار قرار گرفته است لایق دریافت موهبتی عظیم و نعمتی عظما به نام انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند این نعمت نصیب هیچ کدام از امت های گذشته به این گستردگی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: هیچ پیامبر و امامی چنین نعمت با عظمتی نصیبش نشد لذا بزرگترین تکلیف الهی هم بر دوش این امت است این نعمت عظیم شکر عظیم می‌خواهد اگر ما شکر متناسب با این نعمت را به جا بیاوریم خداوند متعال لیاقت دریافت نعمت تام عالم هستی یعنی درک جامعه ظهور و بالاترین و مقدس ترین امانت عالم هستی یعنی امام زمان(عج) را نصیب ما خواهد کرد.

حجت الاسلام صلواتی خاطرنشان کرد: تمام انبیا و اولیای الهی تلاش کردند که خادم ذخیره عالم هستی و در رکاب آن نور هستی امام زمان(عج) باشند مقدمه این فیض عظیم الهی به برکت اسلام قرآن عترت امام و شهدا نصیب این امت و امت سلمان فارسی شده است.

وی گفت: این نظام مقدس جمهوری اسلامی ثمره ی زحمات و تلاش های تمام انبیا و اولیای الهی است که خداوند متعال در این عصر این موهبت عظیم را به ما داده است.

امام جمعه شهرستان بهمئی ادامه داد: برای انجام این ماموریت و رسالت ما وظایفی برعهده داریم اولین وظیفه ما تقویت و تحکیم باورها و ارزش های الهی و اسلامی در جامعه است ما باید عنصر ماندگاری و استمرار این نظام را تامین کنیم این رسالت ماست یکی از این عناصر صیانت و حفاظت از فرهنگ اسلام قرآن و اهل بیت است (فرهنگ دین محوری، فرهنگ برخواسته از قرآن و عترت ) یعنی تلاش کنیم در وجود خودمان و خانواده هایمان در مدارس ادارات و جامعه فرهنگ قرآن و عترت حاکم باشد.

وی عنوان کرد: یعنی انتخاب هایمان ازدواج هایمان و زندگیمان اخلاق رفتار و گفتارمان بر اساس آموزه های دین باشد سبک زندگی ما سبک زندگی اسلامی باشد اهل نماز ، تلاوت قرآن ، پرداخت زکات و خمس ، حیا حجاب و عفاف ، امر به معروف و نهی از منکر باشیم.

حجت الاسلام صلواتی گفت: امیر المومنین علی(ع) : «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً» عنصر دیگری که باعث تداوم و استمرار نظام مقدس است حفظ وحدت یکپارچگی و همدلی حول محور ولایت فقیه و پرهیز از اختلاف افکنی است امروز بزرگترین گناه در جامعه پاشیدن بذر اختلاف و تفرقه است آنچه این انقلاب را پیروز کرده است وحدت و یکپارچگی آن بوده است عنصر دیگری که باعث تداوم و استمرار این نظام مقدس شده مردم داری است.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: سرمایه اصلی نظام مردم است بالاترین معروف در جامعه خدمت به مردم ، گره گشایی از کار مردم ، حل مشکل معیشت ،اشتغال زایی و مسکن است تلاش و مجاهدت مسئولان در راه خدمت به مردم باعث بقای این انقلاب و نظام مقدس می‌شود عنصر دیگری که باعث تداوم و استمرار این نظام مقدس شده ولایت مداری است ولایت مداری یعنی تنظیم مواضع باوری جامعه هر کس مسلم امام حسین(ع) را یاری کرده توانسته است در روز عاشورا امام حسین(ع) را یاری کند.

وی بیان کرد : هر کس امروز مسلم امام زمان(عج) رهبر حکیم و عالیقدر را یاری کند می‌تواند فردا در جامعه ظهور امام زمان(عج) را یاری کند.

عامل اصلی پیروزی انقلاب ولایت بود عامل اصلی بقای این انقلاب و نظام مقدس ولایت فقیه است مقام معظم رهبری به ما فرمان جهاد تبیین داده است.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: عنصر دیگری که باعث تداوم این انقلاب شده دشمن شناسی است همه انبیا و اولیای الهی دشمن داشتند دشمن را باید بشناسیم در شناخت دشمن نباید دچار اشتباه بشویم نقشه ها و شیوه های مقابله با دشمن را بشناسیم نباید به دشمن اعتماد کنیم عنصر دیگری که باعث تداوم انقلاب شده صبر استقامت و تکیه بر خداوند است.

حجت الاسلام صلواتی بیان داشت: شرط نصرت الهی بر اساس آیات قرآن صبر و استقامت است از دیگر عناصری که باعث تداوم انقلاب شده مساجد است این نهضت عظیم از مسجد شروع شد مساجد باید اولویت همگان باشد.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: در شهرستان بهمئی باید نهضت بازگشت به مسجد تبدیل به فرهنگ خانواده ها و جامعه شود اصالت مسجد کادرسازی برای انقلاب و نظام اسلامی است خروجی مسجد باید معنویت اخلاق تقوا و بصیرت محوری باشد از دیگر عناصر توجه به نماز جمعه است.

حجت الاسلام صلواتی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در پایان گفت: نماز جمعه قلب فرهنگی شهر است نماز جمعه قرارگاه است قرارگاه ایمان تقوا و بصیرت است تکلیف ما این است که این قرارگاه را تقویت کنیم.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی افزود: در آستانه ی ماه شعبان هستیم ماه رحمت خاص ماه کسب تقوا و ماه بت شکنی در قرآن گروه های متعددی به عنوان ظالین معرفی شدند.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: مومن باید تحمل داشته باشد تلاش کنیم در وجود خودمان حاکمی غیر الله نباشد یک راه آن مداومت به ذکر الهی است یکی از این ذکرها صلوات است امام رضا(ع) : صلوات گناهان را ذوب میکند.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان شرقی اشاره کد و گفت: آن چیزی که به ملت هویت شخصیت و عظمت میدهد استقامت و ایستادگی آن ملت است.

وی خاطر نشان کرد: استقامت یعنی اینکه خط مستقیمی را که انسان پیدا کرده است ادامه بدهد و نگذار از آن خط مستقیم زاویه پیدا کند ۲۲ بهمن امسال مصداق استقامت بود یکی از اهداف اغتشاشاتگران در پاییز این بود که ۲۲ بهمن از یاد مردم برود پیام ملت در ۲۲ بهمن حمایت کامل از انقلاب و نظام اسلامی بود امروز مهم ترین کارهای ما کار اقتصادی است.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: هم تورم را علاج کنند و بدانید ثبات اقتصادی و ثبات قیمت ها کشور را به پیش می‌برد.

وی گفت: روز ۲۲ بهمن روز مردم بود یک حماسه دیگر خلق کردند مردم نشان دادند پای انقلاب نظام عترت قرآن و شهدا ایستاده اند حالا نوبت مسئولان است که با پابندی به آرمان های انقلاب ،با ایجاد شفافیت درهمه ی امور با به کار گیری نخبگان در امور اجرایی کشور و با حذف مسئولین و مدیران کم توان با اتخاذ تصمیم های اساسی و موثر برای علاج تورم گرانی و بیکاری وارد میدان شوند.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: از حضور مردم شریف شهرستان در راهپیمایی ۲۲ بهمن تقدیر و تشکر میکنم.

وی ادامه داد: سفر آیت الله رئیسی را به چین داشتیم اولا چین شریک راهبردی ما است هر دو کشور از سوی آمریکا و اروپا تحریم شده اند سازمان شانگهای که در برگیرنده نیمی از جمعیت دنیاست و سه کشور ایران روسیه و چین می توانند از این ظرفیت برای مقابله با تحریم ها استفاده کند بنادر راهبردی که اقیانوس های جهان را به هم ربط میدهد در اختیار این سه کشور است.

امام جمعه شهرستان بهمئی افزود: این ظرفیت ها میتوانند برای مقابله با تحریم های ظالمانه غرب باشد این سفر میتواند زمینه ی همکاری و اجرای سند راهبردی ۲۵ ساله را فراهم کند.

وی اشاره داشت: مطلب بعدی یکی از مسخره ترین گفتمان های غرب گفتمان حقوق بشر است زلزله ترکیه و سوریه نوع مواجهه غرب با این پدیده در این دو کشور آزمون انصاف و صداقت حقوق بشری غرب بود و انصافاً در این آزمون باختند در غرب حقوق بشر یک وسیله برای تامین اهداف خودشان است ۶۵ کشور به ترکیه کمک میکنند و ۱۵ کشور به سوریه آن هم در شرایط سخت تحریم آمریکا کمک میکنند.

حجت الاسلام صلواتی بیان کرد: ۲۹ بهمن برابر با ۲۷ رجب عید بعثت است به همه شما تبریک و تهنیت عرض میکنم هدف اول بعثت تزکیه است انبیا آمدند برای اینکه انسان به اخلاق انسانی و الهی متخلف شود.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: مردم بهمئی از مسئولان استان گلایه مند هستند منطقه ای که نفت کشور را تامین میکند مردمی که از جهت مبارزه با طاغوت و در دفاع مقدس جلوتر هستند مردمی که در بین اقوام لر جواهرند مردمی که پای انقلاب و نظام امام و شهدا ایستاده اند و همیشه در خط مقدم حمایت از ولایت قرار دارند.

حجت الاسلام صلواتی افزود: با استعداد و نخبه هستند و در منطقه ای با ظرفیت های فراوان زندگی میکنند اما محرومیت و فقر بر این منطقه سایه افکنده است.

وی اشاره کرد: چرا یک کارخانه ی تولیدی که باعث اشتغال جوانان این منطقه باشد وجود ندارد ؟؟.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: تبعیض در حق این مردم روا نیست چطور برای آبرسانی به سایر نقاط تمام کشور بسیج میشود اما این مردم باید ده سال منتظر آب از سد کوثر باشند.

وی بیان کرد: جاده ها و راه های ارتباطی شهرستان نفت خیز بهمئی را با بخش های دیگر مقایسه کنید چرا این مردم باید اینهمه درد رنج و سختی بکشند؟.

حجت الاسلام صلواتی اشاره کرد: نخبگان و جوانان این منطقه برای یک لقمه نان حلال مجبورند به دور از پدر و مادر و خانواده با سخت ترین شرایط در خوزستان و بوشهر باشند

چرا مسئولان شرکت نفت حداقل نیروی پالایشگاه را در این شهرستان ایجاد نکردند که این جوانان را نجات بدهند.

وی بیان کرد: کمبود فضای آموزشی در شهر لیکک مشهود است آقایان مدیرکل مدارس با بافت فرسوده را ببینید.

حجت الاسلام صلواتی گفت: حجم زیاد دانش آموزان این منطقه را در دو شیفت ببینید به خودتان زحمت دهید مدارس مختلط این شهرستان را ببینید به خودتان زحمت بدهید ببینید چقدر از مدارس این شهرستان هوشمندسازی هستند هزینه های ایاب و ذهاب دانش آموزان این منطقه را ببینید.

وی بیان کرد: کجای مرکز شهرستان ها ده مدرسه دو شیفته درس میخواند.

حجت الاسلام صلواتی عنوان کرد: نهادهای نظارتی بیایند بی انگیزه گی ها و ناکارآمدی ها را در مناطق صنعتی ببینند.

وی گفت: این مردم از شبکه استانی دنا گلایه مند هستند شما وقتی حضور مردم را میخواهید اینجا هستید اما این مردم انتظار دارند انعکاس دهنده مسائل مشکلات و مطالبات آنها باشید مطالبه گری و پیگیری حق و حقوق مردم رسالت شبکه دنا و صدا و سیما است.

حجت الاسلام صلواتی بیان کرد: در عصر ارتباطات بیش از ۲۴ ساعت شبکه تلفن همراه ثابت و اینترنت در این شهرستان قطع است به جای جلسه ی مدیریت بحران باید جلسه بحران مدیریت برگزار شود.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: درد و رنج و محرومیت این مردم را به تصویر بکشید.

وی خاطر نشان کرد: سهم مردم بهمئی از نفت آلایندگی ها گرد و خاک ها و هوای گرم ، کمبود فضای آموزشی و بیکاری جوانان است.

صلواتی گفت: مردم بهمئی باید فرش قرمز زیر پای مدیرعامل گاز پهن کنند تا او را ببینند.

 خطیب جمعه شهرستان بهمئی ادامه داد: مسئولان بدانید از دل بی توجهی به مردم بلا تولید میشود آه و ناله مردم مدیران و مسئولین ناکار آمد را خواهد گرفت آه مردم در کمین شما است.

حجت الاسلام صلواتی خطاب به مسئولان گفت: اگر نمی توانید به خانواده هایتان رحم کنید و بروید ما از شر کرونا نجات پیدا کردیم بهانه ای برای عدم حضور مسئولین در بین مردم نیست.

وی در پایان گفت: در دولت مردمی مسئولان ارشد استان و مدیران کل به میان مردم بیایید و حرف مردم را بشنوید.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1042156

مهمترین اخبار ایران و جهان: