نیوز سیتی!
28 بهمن 1401 - 12:16

گاتسالوف: ایران می تواند مدال های زیادی را در جهان و المپیک کسب کند

سرمربی تیم کشتی آزاد روسیه گفت: موقعیت خوبی برای ما فراهم شد تا با حضور در جام باشگاه های جهان با کشتی گیران سطح بالای ایرانی مبارزه کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، حاجی مراد گاتسالوف سرمربی تیم کشتی آزاد روسیه در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی در مورد حضورش در ایران اظهار داشت: به عنوان سرمربی تیم کشتی آزاد روسیه با یک تیم جوان به نام پادوبنی برای حضور در رقابت های جام باشگاه های جهان به ایران سفر کرده‌ایم.

دارنده مدال طلای المپیک ادامه داد: از تمامی دست اندرکاران فدراسیون کشتی به ویژه شخص آقای دبیر و پژمان درستکار بعنوان سرمربی تیم ملی کشتی تشکر می کنم که موقعیتی را فراهم کردند تا کشتی گیرانی از کشورهای مختلف کنار هم جمع بشوند و بتوانیم رقابت خوبی را با یکدیگر برگزار کنیم.

دارنده 5 مدال طلای جهان تصریح کرد: خیلی خوشحالم که تیم ما در این مسابقات شرکت کرده، چراکه ما واقعا نیاز به حضور در مسابقات خارجی داشتیم و قطعا کاری که فدراسیون کشتی ایران انجام داده برایمان بسیار با ارزش است، چراکه همانطور که می دانید تیم با توجه به تحریم ها به مشکلاتی برخورد کرده که شرایط حضور در مسابقات بین المللی را ندارد و امسال نیز نتوانستیم در میادین جهانی با بهترین های دنیا کشتی بگیریم.

وی ادامه داد: حضور در جام باشگاه های جهان یک موقعیت بسیار عالی برای ما ایجاد کرد که با کشتی گیران سطح بالای ایرانی مبارزه کنیم تا بتوانم کشتی گیرانم را محک بزنم.

گاتسالوف تصریح کرد: تیمی که به ایران آمده تیمی جوان اما آینده دار است و تیم اصلی روسیه نیست اما دوست داشتم که این جوان ها را در یک میدان بزرگ محک بزنم.

دارنده مدال های نقره و برنز جهان گفت: غیر از اینکه کشتی گیران ایرانی و روس با هم رفیق و برادرند و همیشه کنار هم بوده اند، ایرانی ها در همه جا برادریشان را به ما ثابت کردند و خیلی از حضور در ایران خوشحالیم.

وی ادامه داد: دوست دارم که اتحاد بین تیم های کشتی ایران و روسیه بیشتر شود و همکاری هایی در زمینه های برگزاری اردوهای مشترک و حضور در مسابقات یکدیگر داشته باشیم. این مسابقه برای همکاری دوجانبه بیشتر و با برگزاری اردوهای مشترک جوان ترها از قدیمی های کشتی یاد بگیرند که در گذشته تیم های ایران و روسیه اتحاد و همکاری خوبی داشتند و در مسابقات هم شرکت می کردند و این موضوع باعث می شود پیشرفت خوبی داشته باشیم.

وی در مورد کمپ تیم های ملی کشتی گفت: در ابتدا از شخص رئیس فدراسیون تشکر می کنم که همچین مجموعه کامل و بزرگی را برای کشتی ایران فراهم کرده است. این مجموعه می تواند هم پیشرفت کشتی ایران و هم به پیشرفت کشورهایی که به اینجا می آیند کمک کند. با این امکاناتی که در اینجا دیدم معتقدم در آینده نزدیک شاهد ظهور قهرمانان زیادی از ایران در رقابت های جهانی و المپیک خواهم بود.

گاتسالوف در مورد برگزاری اردوی مشترک در ایران گفت: قرار است که پس از جام باشگاه ها به مدت دو هفته در کمپ تیم های ملی تمرینات خود را برگزار کنیم، البته در برنامه داریم که کشتی گیران جوان خود را بیشتر از تیم اصلی به این مجموعه بیاوریم و متقابلا دوست داریم که همین اردوها نیز با حضور کشتی گیران ایرانی در روسیه برگزار شود که به پیشرفت دوجانبه حاصل شود.

سرمربی تیم کشتی آزاد روسیه در مورد حضور این تیم در بازی های آسیایی چین گفت: ما خودمان هم هنوز دقیق نمی دانیم که آیا این امکان فراهم شده یا خیر اما در این زمینه گفت و گو شده و اگر این اتفاق بیفتد از آن استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: کشتی گیران روس نیاز به حضور در مسابقات خارجی دارند و خوشحال می شویم که در آسیا کشتی بگیریم و این موضوع نشان دهنده این است که که سیاست ربطی به ورزش ندارد و یکسری از کشورهای آسیایی به صورت برادرانه در کنار ما هستند که اجازه می دهند تا ما بتوانیم در مسابقات شرکت کنیم و در ادامه نیز در المپیک حضور یابیم.

گاتسالوف در پایان با تشکر از تمامی دست اندرکاران، مسئولان و حامیان که مسابقات جام باشگاه را برگزار کردند گفت: از کسانی که ما را در برگزاری اردوها، فراهم کردن امکانات برای استراحت کشتی گیران و سایر موارد کمک کردند، صمیمانه تشکر می کنم و ان‌شاءالله که در آینده بتوانیم این زحمات را جبران کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1041612

مهمترین اخبار ایران و جهان: