نیوز سیتی!
04 خرداد 1402 - 22:01

کردستان ترکیبی از مواهب بی نظیر الهی است

سنندج - استاندار کردستان گفت: کردستان ترکیبی از مواهب بی نظیر الهی است و امیدواریم زمینه های لازم برای بهره وری بیشتر و ارزش افزوده بالاتر در محصول توت فرنگی را فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر پنجشنبه در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری توت فرنگی کردستان در تالار مولوی دانشگاه کردستان اظهار کرد: صحبت کردن از کردستان و زیبایی‌ها و ظرفیت‌های این استان در جمع فعالان علمی و اقتصادی بسیار جای مباهات است.

وی افزود: کردستان ترکیبی است از مواهب بی نظیر الهی که از منابع طبیعی و جغرافیایی آن تا میراث فرهنگی آن همگی زبان رد جهانیان است.

استاندار کردستان به ظرفیت‌های زارعی و باغی استان و تولید میلیون‌ها تن محصولات کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: این همایش فرصتی مغتنم برای تکمیل زنجیره ارزش از تولیدات باغی به ویژه توت فرنگی به عنوان مهمترین محصول باغی استان است.

زارعی کوشا افزود: استان کردستان هرچند به واسطه اتفاقاتی که در طول دوران‌ها، فرصت‌هایی را ازدست داده اما یکی از غنی‌ترین استان‌های کشور است که با تکیه بر ظرفیت‌های مرزی این استان می‌توان به توسعه تجارت در این منطقه توجه کرد.

وی تصریح کرد: تولید توت فرنگی فقط تولید یک محصول کشاورزی نیست بلکه کشاورزان کردستان تمام زندگی خود را برای تولید این محصول به کار می‌گیرند.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: زمینه‌های لازم برای بهره وری بیشتر و ارزش افزوده بالاتر در محصول توت فرنگی را فراهم کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1238412

مهمترین اخبار ایران و جهان: