نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 13:12

نیروی خارجی در ساخت نیروگاه‌های اتمی جدید بوشهر وجود ندارد

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: در عملیات ساخت ۲ نیروگاه اتمی حتی یک نفر نیروی خارجی وجود ندارد و کار توسط متخصصین داخلی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده صبح پنجشنبه در آئین افتتاح بزرگراه شهید بیژن گرد در محلات جنوبی شهر بوشهر اظهار داشت: شهدای والامقام اهداف انقلاب اسلامی را محقق کردند و اگر شهدا نبودند این اهداف محقق نمی‌شد.

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران پروژه بزرگراه پدافند غیرعامل شهید «بیژن‌گرد» در بوشهر بیان کرد: این موفقیت‌ها حاصل همدلی و وحدت است همانگونه که مقام معظم رهبری بارها تأکید کردند در سایه همدلی و وحدت می‌توانیم به افتخارات بزرگی دست یابیم.

محمدی‌زاده با بیان اینکه طرح‌های مهمی در کشور با توان جوانان ایرانی در حال ساخت و بهره‌برداری است اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی در ساخت نیروگاه اتمی بوشهر، خارجی‌ها در همه حوزه‌های تخصصی فعال بودند و ایرانی‌ها تنها در حد کارگر معمولی فعالیت می‌کردند.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحولات عظیم و شگرف در همه عرصه‌های مهم و تخصصی و ساخت طرح‌ها و پروژه‌ها ایجاد شد گفت: اکنون ساخت ۲ نیروگاه اتمی هر کدام با ظرفیت هزار و ۸۰ مگاوات برق هسته‌ای در بوشهر آغاز شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در ساخت این ۲ نیروگاه اتمی مهندسین جوان، پیمانکاران توانمند ایرانی در همه مراحل طراحی و ساخت مشارکت دارند گفت: در این ۲ پروژه حتی یک نفر نیروی خارجی وجود ندارد و تمام مراحل عملیات اجرایی این نیروگاه‌های برق هسته‌ای با توان متخصصان ایرانی انجام می‌شود.

محمدی‌زاده با بیان اینکه این توانمندی‌ها، بزرگ مرد تاریخ حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری ایجاد کردند افزود: انقلاب اسلامی تحولات مهم و شگرف در ابعاد گوناگون رقم زد و اکنون ایران اسلامی در همه امور توانمند و مقتدر است.

وی به ساخت سد در استان بوشهر پرداخت و تصریح کرد: ساخت ۴ سد باغان، دالکی، باهوش و دشت پلنگ با ظرفیت هر کدام بیش از ۴۰۰ میلیون مترمکعب توسط متخصصان و پیمانکاران ایرانی در استان بوشهر ساخته می‌شود و این در حالی است که این پیمانکاران به سبب توانمندی بالا در کشورهای همسایه در ساخت سد مشارکت دارند.

استاندار بوشهر این موارد اعلام شده را از افتخارات بزرگ و توانمندی متخصصان ایرانی دانست و بیان کرد: این افتخارات توسط امام راحل و مقام معظم رهبری ایجاد شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1270656

مهمترین اخبار ایران و جهان: