نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 13:05

پیش‌بینی وزش باد تند در اردبیل/توجه به هشدار سطح زرد توصیه می‌شود

اردبیل_ رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌ آگاهی‌های جوی هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی تا آخر هفته شاهد وزش باد تند به ویژه در مناطق شمال اردبیل خواهیم بود.

شهرام کوثری مهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی، با تداوم فعالیت سامانه ناپایداری جوی، تا اواخر وقت روز پنج شنبه آسمان استان نیمه ابری تا ابری و مه آلود بوده و شاهد وزش باد خزری به ویژه در مناطق شمال استان گاهی به صورت تند خواهیم بود.

وی افزود: همچنین در طی این مدت، دمای هوا کاهش یافته و بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق، در نواحی مستعد با احتمال بارش تگرگ و اصابت صاعقه و در ارتفاعات به صورت برف پیش بینی می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: بر همین اساس هشدار شماره ۲۳ سطح زرد و شماره ۲۴ سطح نارنجی صادر شده و رعایت توصیه‌های ایمنی در آن تاکید می‌شود.

کوثری مهر خاطرنشان کرد: از روز جمعه ضمن کاهش ابرناکی و افزایش دما، شرایط جوی نسبتاً پایداری را تا اواسط هفته آینده انتظار داریم.

وی افزود: با توجه به شرایط فصلی و محلی و تشکیل ابرهای همرفتی در بعدازظهرها، رگبار باران و رعدوبرق و در مناطق مستعد تگرگ، دور از انتظار نخواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1268012

مهمترین اخبار ایران و جهان: