نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 13:38

مردم در مقابل افراد سودجو در فضای مجازی هوشیار باشند

اردبیل-معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل گفت: مردم در مقابل ترفندهای کلاهبرداری در فضای مجازی تحت عنوان همسریابی و صیغه یابی هوشیار باشند.

جلال آفاقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه اخیراً کلاهبرداری در فضای مجازی به شیوه همسریابی و صیغه‌یابی برجسته شده و بازتاب پیداکرده است، اظهار کرد: کلاهبرداران با ترفند راه اندازی سایت، کانال، گروه در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و بهره‌گیری از نام‌های آشنا در انتخاب اسم و با جلب اعتماد قربانیان، به اقدامات مجرمانه خود دست می‌زنند.

وی افزود: مجرمان با استفاده از خطوط تلفن با هویت غیرواقعی و حساب بانکی اجاره‌ای و با انتشار تصاویر در فضای مجازی افراد را اغفال می‌کنند و قربانیان را ترغیب به واریز وجه کرده و پس از دریافت مبلغ ارتباط خود را قطع می‌نمایند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل بیان کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل پرونده‌ها و شکوائیه‌های قضائی به پلیس فتا، همه روزه شاهد دریافت پرونده‌های متعدد کلاهبرداری‌های مالی بیش از یک میلیارد تومان از شهروندان و یا دیگر تهدیدها در حوزه مراجعه به سایت‌های همسریابی و صیغه‌یابی هستیم که عمدتاً در پیام رسان‌های غیربومی فعالیت می‌کنند.

آفاقی با تاکید بر ارتقای آگاهی‌های عمومی خاطرنشان کرد: از مردم تقاضا داریم با هوشیاری از گرفتار شدن در دام چنین افرادی پیشگیری کرده و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌ها، موضوع را سریعاً به پلیس آگاهی اطلاع دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1252356

مهمترین اخبار ایران و جهان: