نیوز سیتی!
09 آذر 1401 - 13:52

از جام جهانی فوتبال چگونه برای کشتار بیشتر سوء استفاده می شود؟

همزمان با آغاز مهمترین رقابت فوتبالی دنیا و اوج گرفتن حساسیت این رقابت ها با نزدیک شدن به مراحل پایانی، سیاست ترور و جنایت رژیم صهیونیستی تشدید شده و اعدام ها در عربستان بیشتر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در روزهای اخیر همزمان با آغاز رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رخدادهایی در گوشه و کنار منطقه در حال رخ دادن است که نباید از نظر دور نگه داشته شوند. در این روزها به نظر می‌رسد همزمان با افزایش حساسیت در مهمترین رقابت فوتبالی دنیا، سیاست ترور و جنایت رژیم صهیونیستی تشدید پیدا کرده و اعدام‌ها در عربستان بیشتر شده است.

افزایش چراغ خاموش اعدام مخالفان

منابع آگاه در روزهای اخیر از افزایش روند اعدام‌های مخالفان در عربستان سعودی خبر داده اند. سازمان ملل اخیراً با صدور بیانیه ای اعلام کرد که عربستان سعودی از ۱۰ ماه نوامبر جاری ۱۷ نفر را اعدام کرده است.

در گزارش سازمان ملل به این مساله اشاره شده است که مجازات اعدام در عربستان سعودی تنها پس از اجرای احکام تأیید می‌شود، بنابراین پیش از انجام اعدام‌ها هیچ اطلاعاتی در مورد افراد محکوم به اعدام وجود ندارد. براساس آمارهای مراکز معتبر، شمار اعدامی‌ها در عربستان سعودی در سال جاری میلادی به ۱۳۸ نفر رسیده که دستکم دو برابر آمارهای سال ۲۰۲۱ است. عربستان سعودی در سال ۲۰۲۱ در مجموع ۶۹ حکم اعدام را اجرا کرده بود که در سال جاری این آمارها رشد فزاینده ای داشته است.

نکته مهم اینکه ۱۷ مورد از این اعدام‌ها در ماه آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر انجام شده است، مسأله‌ای که ممکن است به طراحی رژیم آل سعود برای سو استفاده از روزهای برگزاری جام جهانی در راستای اهداف سرکوبگرانه خودش، مرتبط باشد.

از جام جهانی فوتبال چگونه برای کشتار بیشتر سوء استفاده می شود؟

تشدید جنایات در اراضی اشغالی

از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون ۲۰۶ فلسطینی در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند که ۱۵۴ نفر از آنها از اهالی کرانه باختری و قدس و ۵۲ نفر دیگر از مردم نوار غزه بوده اند.

همزمان با روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین، رژیم صهیونیستی تنها در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق مختلف کرانه باختری ۶ فلسطینی را به شهادت رساند، آماری که بیانگر تشدید سیاست ترور و جنایت صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی است.

سوابق گذشته نیز نشان داده صهیونیست‌ها حتی از برگزاری جام جهانی در سال ۲۰۱۴ برای آغاز جنگی همه جانبه علیه غزه استفاده کرده اند که طی آن صدها فلسطینی به خاک و خون کشیده شدند.

از جام جهانی فوتبال چگونه برای کشتار بیشتر سوء استفاده می شود؟

آیا تعمدی است؟

به نظر می‌رسد رژیم‌های جنایتکار و ظالم همانند رژیم صهیونیستی و آل سعود در راستای اهداف خود برای سرکوب هر چه بیشتر مخالفان، به جام جهانی نگاهی ابزاری داشته و آن را بستر مناسبی برای انجام پروژه‌های خطرناک خود می‌دانند.

در همین راستا، گروه‌های حقوق بشری، فعالان بین المللی و همه جریان‌های آگاه و بیدار در جهان باید در این روزها، هوشیار بوده و مراقب تحرکات جنایتکارانه در منطقه باشند.

سازمان‌های بین المللی نیز که همواره با سیاست‌هایی دوگانه مسائل جهانی را دنبال می‌کنند، باید در این زمینه تحرک جدی از خود نشان داده و مانع تحرکات این چنینی در ایام جام جهانی شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 890012

مهمترین اخبار ایران و جهان: