نیوز سیتی!
15 آذر 1401 - 14:54

از حضور در جلسه شورایعالی عتف پس از 11 سال تا تحول‌گرایی در دانشگاه‌ها

عملکرد ابراهیم رئیسی با دانشگاهیان در مدت ریاست جمهوری وی، نشان از توجه ویژه رئیس جمهور به دانشگاه و دانشگاهیان دارد.

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس ـ «دانشگاه‌ها» را بهترین جایگاه برای بحث و گفت‌وگو درباره مسائل و ارائه راهکار می‌داند و همواره بر حرمت و قداست دانشگاه تاکید می‌کند.

معتقد است علم و دانش، دانشگاه و دانشگاهیان مهمترین ابزار هدایت و نجات انسان و هموار کننده مسیر پیشرفت، تعالی و رسیدن انسان به سعادت است و از دانشگاه می خواهد تا برای حل مسائل کشور راهکار عملیاتی به دولت بدهد، بارها هم در سخنان خود اعلام کرده که دانشگاه اتاق فکر دولت است.

ابراهیم رئیسی را می گویم، رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران که به تبع از مقام معظم رهبری و به پشتوانه حمایت های وی همواره برای دانشگاه و دانشگاهیان جایگاه خاصی قائل است. 

درباره شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) که شنیده اید، نهادی فرابخشی که به ریاست رئیس‌جمهور مرجع تصمیم‌گیری در مورد مهم‌ترین اولویت‌ها و برنامه‌های پژوهش و فناوری کشور است، فکر می کنید جلسات این شورا چند سال بدون حضور رئیس جمهور برگزار شد؟ جالب است بدانید که جلسات شورایعالی عتف در زمان ریاست جمهوری آیت الله رئیسی پس از ۱۱ سال با حضور رئیس جمهور برگزار شد و این مسأله نشان دهنده اهمیت و توجه رئیسی به علم و پیشرفت علمی کشور است.

البته دانشگاه و دانشجو به طور کلی از نظر مسوولان کشور در سطوح مختلف اهمیت ویژه ای دارد اما این مسأله را می توان در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز شاهد بود.

ایشان همواره بر اهمیت توجه مسوولان به دانشگاهیان و به کارگیری دانشگاهیان در امور مهم کشور تاکید داشته اند و فرموده اند که به اهمیت دانشگاه از بن دندان معتقدیم.

آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان نیز دانشگاه را اتاق فکر دولت دانسته و اعلام کرده است که این مسأله شعار یا تعارف نیست، دولت دولتِ تحول‌گراست و به دنبال کم کردن فاصله وضع موجود و وضع مطلوب است و در این راستا رویکرد و نگاه تحولی، تحول در فرایندها و تحول نهادی پیش‌نیاز تحقق این هدف بسیار مهم دولت است.

برای اینکه توجه رئیسی به دانشگاهیان را بهتر درک کنیم خوب است چند مورد از حضور رئیسی در میان دانشگاهیان را مرور کنیم.

ابراهیم رئیسی در سال ۱۴۰۰ در هر دو مراسم بزرگداشت آغاز سال تحصیلی و روز دانشجو در دانشگاه حاضر شد و در میان دانشجویان بود.

مراسم معرفی پژوهشگران برتر، مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره خوارزمی، آیین تجلیل از اساتید و دانشجویان نمونه کشوری و اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره فارابی از جمله مراسم علمی و پژوهشی است که رئیس جمهور در آنها شرکت داشته است.

همچنین ابراهیم رئیسی در جلسه همسان سازی حقوق ها نیز شرکت داشته و از پارک های علم و فناوری و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بازدید کرده است.

در جریان اعتراضات اخیر نیز ابراهیم رئیسی با سعه صدر پاسخگوی دانشجویان بود و حتی جلسه ویژه ای با مدیران دانشگاه صنعتی شریف در این زمینه داشت.

رئیسی همچنین در جلسه نظارت ستادی وزارت علوم و مراسم افتتاحیه اجلاس روسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری هم شرکت کرد.

حالا با وجود بروز برخی اغتشاشات در دانشگاه ها رئیس جمهور ترجیح داده که در روز دانشجو نیز کنار دانشجویان باشد، رئیسی روز ۱۶ آذرماه به دانشگاه تهران می رود.
پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 899456

مهمترین اخبار ایران و جهان: