نیوز سیتی!
02 بهمن 1401 - 17:55

معاون دبیرکل سازمان ملل: باید کارهای زیادی در زمینه حقوق زنان در افغانستان صورت گیرد

معاون دبیرکل سازمان ملل با اظهار اینکه در نتیجه سفر هیئت این سازمان به افغانستان پیشرفت‌هایی حاصل شده است، تأکید کرد هنوز باید کارهای زیادی در این زمینه صورت گیرد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «آمنه محمد» معاون دبیرکل سازمان ملل که به تازگی از سفر چند روزه به افغانستان و دیدار با مقامات ارشد دولت موقت طالبان بازگشته است، اظهار داشت پیشرفت‌هایی در زمینه حقوق زنان در افغانستان حاصل شده است، اما هنوز باید کارهای زیادی در‌این‌باره صورت گیرد.

ارشدترین مقام زن سازمان ملل با اشاره به از سرگیری فعالیت سه سازمان امدادرسان بین‌المللی در افغانستان به «الجزیره» گفت: تا حدودی (در زمینه حقوق زنان) پیشرفت حاصل شده و معافیت‌هایی برای ممنوعیت کار در بخش بهداشت در نظر گرفته شده است.

وی افزود: من فکر می‌کنم معافیت‌ها به این دلیل است که جامعه بین‌المللی و به‌ویژه شرکای مالی که کمک‌‎های بشری به افغانستان را تأمین می‌کنند، توانستند پیامدها و تأثیر خدمات زنان برای زنان این کشور، به‌ویژه در بخش زایمان را نشان دهند.

وی با تأکید بر اینکه این معافیت‌ها کافی نیست، اضافه کرد: این آغاز کار است، ما امیدواریم در نهایت بتوانیم به مرحله‌ای برسیم که ممنوعیت‌ها لغو شده و احکام تحدیدی خنثی شده و زنان و دختران بتوانند به مدارس و محل کار بازگردند.

این دیپلمات 61 ساله سازمان ملل گفت که هیئت او با اعضای کابینه دولت موقت طالبان از جمله وزیر امور خارجه، معاون نخست وزیر و وزیر امور مهاجرین دیدار کرد.

هیئت سازمان ملل همچنین با والی قندهار و همچنین شورای رهبری طالبان که مسئول اتخاذ بسیاری از تصمیمات کلیدی در افغانستان است، ملاقات کرد.

وی هچنین اقدامات تحدیدی طالبان برای زنان و دختران در افغانستان را مغایر با آموزه‌های اسلام توصیف کرد، اما بر لزوم تعامل با دولت موقت طالبان تأکید کرد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 991156

مهمترین اخبار ایران و جهان: