نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 12:35

بارش برف و کولاک استان قزوین را فرا می‌گیرد / خطر سرمازدگی در کمین واحدهای دامی

مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: با توجه به گذر سامانه بارشی و نفوذ توده هوای سرد شاهد بارش بارش برف و کولاک از عصر امروز تا پایان وقت فردا چهارشنبه خواهیم بود.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از صدور هشدار زرد شماره 44 مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به گذر امواج حاصل از سامانه بارشی و نفوذ توده هوای سرد شاهد بارش برف و کولاک از بعدازظهر امروز تا پایان وقت فردا چهارشنبه شاهد بارش برف همراه با کولاک در پاره‌ای از مناطق استان قزوین خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در ارتفاعات و مناطق سردسیر و کوهستانی میزان بارش کولاک بیشتر خواهد بود، اضافه کرد: در نتیجه شاهد کاهش شدید دما در استان قزوین از امروز تا پایان هفته خواهیم بود و به همین خاطر کودکان و سالمندان باید از تردد در فضای‌ باز  باید خودداری کنند.

شیخ‌الملوکی ادامه داد: با توجه به بارش برف و کولاک شاهد لغزندگی جاده‌ها و اختلال در تردد در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی خواهیم بود و به همین خاطر شاهد رانندگان باید در ترددهای برون‌شهری و درون‌شهری احتیاط لازم را رعایت کنند و حتی‌الامکان باید از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

وی با تأکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی و مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی تصریح کرد: کوهنوردان و سایر گردشگران هم در این شرایط باید از صعود به ارتفاعات جدا خودداری کنند و همچنین کارفرمایان هم باید انجام کار در فضای باز به ویژه در اماکن و مناطق مرتفع را تعطیل کنند؛ چون برودت هوا بسیاربالا و از طرفی هم ورش باد شدید وجود دارد.

عضو ستاد مدیریت بحران استان قزوین با اشاره به بروز یخبندان در روزهای پیش رو گفت: بنابراین بخش راهداری با توجه به بارش‌ها و کاهش دید افقی باید تمهیدات لازم را برای مقابله با لغزندگی سطح جاده‌ها و جلوگیری از تصادفات جاده‌ای داشته باشد. ضمن اینکه در بخش خدمات شهری شهرداری‌ها هم باید همین تمهیدات اتخاذ و اجرایی شود.

شیخ‌الملوکی افزود: همچنین جدی‌ترین خطر سرمازدگی در سال جاری گلخانه‌ها و واحدهای دام و طیور را تهدید می‌کند و به همین خاطر سازمان جهادکشاورزی و سایر متولیان باید محصولات گلخانه‌ای و دامی را از خطر سرمازدگی محافظت کنند.

وی ادامه داد: با توجه به ورش باد شدید در امتداد شهرهای بویین زهرا، تاکستان و کوهین باید شهرداری این مناطق نسبت به محکم کردن سازه‌های سبک، موقت‌ و به ویژه سازه‌های تبلیغات شهری اقدام کنند.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 967556

مهمترین اخبار ایران و جهان: