نیوز سیتی!
10 بهمن 1401 - 16:20

کاهش نرخ نزاع دسته جمعی در اردبیل

اردبیل- مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: در ۹ ماهه سال جاری نرخ نزاع و دعوا در اردبیل با کاهش سه درصدی روبروست.

به گزارش خبرنگار مهر، نگار خوشنویس ظهر دوشنبه در جلسه شورای معاونین پزشکی قانونی استان اردبیل اظهار کرد: مراجعین پزشکی قانونی اردبیل با ادعای نزاع در ۹ ماه سال جاری کاهش یافته که در مقایسه با سال‌های قبل که آمار نزاع در اردبیل بالا بود مطلوب است.

وی از کاهش سه درصدی مراجعه کنندگان با ادعای نزاع به پزشکی قانونی اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار و ۳۳۹ نفر با ادعای نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان اردبیل مراجعه کرده اند که از این رقم ۳ هزار و ۱۹۶ نفر زن و ۹ هزار و ۱۴۳ نفر نیز مرد بوده اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل کاهش نرخ نزاع در اردبیل را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در چند سال اخیر با افزایش میزان نزاع در اردبیل متولیان فرهنگ عمومی در اردبیل با طراحی برنامه‌های فرهنگی، دینی و معنوی سعی در کاهش این نرخ داشتند که امسال این مطالبه مسئولان فرهنگی استان برآورده شد.

خوشنویس استان اردبیل را دارای وجهه فرهنگی، معنوی و دینی در کشور معرفی کرد و افزود: استان دارالارشاد اردبیل با مردمانی با فرهنگ غنی باید دارای سبک زندگی آرام و متعالی باشند که کاهش نرخ نزاع در ۹ ماهه سال جاری گواه این ادعاست.

وی ادامه داد: تمام خدمات ارائه شده در پزشکی قانونی با معرفی مراجع قضائی صورت می‌گیرد و پزشکی قانونی صرفاً مرجع استعلامات قضائی است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل تصریح کرد: افراد برای پیگیری حقوق خود ابتدا باید به مراجع قضائی مراجعه کرده و از مراجعه بلافاصله بعد از نزاع پرهیز کنند.

خوشنویس با اشاره به اینکه طرفین دعوا در مواردی که نیاز به خدمات درمانی دارند قبل از هر اقدامی به مراکز درمانی و بیمارستان مراجعه کنند، اضافه کرد: مراجعین حوادث ناشی از کار نیز در استان اردبیل بیش از ۲۱ درصد کاهش داشته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1007956

مهمترین اخبار ایران و جهان: