نیوز سیتی!
26 دی 1401 - 16:27

«عبدالله عبدالله» از سوی نماینده ویژه پیشین آمریکا تهدید شده بود

رسانه‌ها اعلام کردند نماینده ویژه پیشین آمریکا در امور افغانستان، «عبدالله عبدالله» را در جریان رقابت‌های گذشته انتخاباتی افغانستان تهدید کرده بود.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع خبری به رسانه‌ها گفته‌اند «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه پیشین آمریکا در امور افغانستان طی رقابت‌های انتخابات گذشته ریاست جمهوری افغانستان، عبدالله عبدالله رقیب اشرف غنی را تهدید کرده بود.

اشرف غنی و عبدالله عبدالله هر دو در انتخابات ریاست جمهوری 2019 میلادی در افغانستان مدعی پیروزی و برگزاری مراسم تحلیف بودند.

این منابع فاش کردند خلیلزاد از منزل حامد کرزی رئیس‌جمهور پیشین افغانستان طی تماس تلفنی با عبدالله تاکید کرده بود در صورت برگزاری مراسم تحلیف، آمریکا مجبور می‌شود از نیروهای ویژه خود استفاده کند.

رسانه‌ها به نقل از این منابع افزودند پس از این تماس تلفنی، خلیلزاد به دفتر عبدالله رفت و همین پیام را شخصا به او ‌رساند.

منابع خبری خاطرنشان کردند که عبدالله به خلیلزاد گفته بود: در صورت برگزاری مراسم تحلیف اشرف غنی، من هم مراسم تحلیف برگزار می‌کنم.

منابع آمریکایی نیز گفته‌اند خلیلزاد در سفارت آمریکا خواب بود که بامداد آن روز اسدالله خالد، وزیر دفاع حکومت پیشین و ژنرال میلر به دیدنش رفتند و هر دو اصرار کردند که اگر به تحلیف غنی نرود، ارتش از هم می‌پاشد.

«رفیع فاضل» معاون مشاور امنیت ملی پیشین افغانستان نیز در توئیترش نوشت پس از اطمینان از آزادی زندانیان طالبان و تعهد همکاری از سوی تیم انتخاباتی اشرف غنی، خلیلزاد، سفیر پیشین آمریکا و ژنرال میلر در مراسم تحلیف ریاست جمهوری شرکت کردند.

با این حال، در 9 مارس 2020 اشرف غنی در ارگ ریاست جمهوری و عبدالله عبدالله در کاخ سپیدار تحلیف برگزار کردند، اما پس از آن بر اساس توافقنامه، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان شد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 980856

مهمترین اخبار ایران و جهان: