نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 15:46

بارش سنگین باران در الموت غربی خسارت مالی نداشت/ آماده باش دستگاه های امدادی در استان قزوین

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: خوشبختانه وقوع سیل ناشی از بارش سنگین باران در مناطقی از الموت غربی خسارت جانی را در پی نداشته است.

محمد رضا علیمی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین ضمن اشاره به بارش های سنگین و نیمه سنگین در برخی از مناطق استان قزوین و آماده باش کامل دستگاه های خدمات رسان، اظهار کرد: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته در خصوص وضعیت ناپایدار جوی هوا در سطح استان از اواخر روز چهارشنبه تا اوایل بامداد روز شنبه، هشدار نارنجی مدیریت بحران به دستگاه های خدمات رسان عمومی و مردم ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: بارش های سنگین شب گذشته در منطقه الموت غربی و در روستاهای روح آباد، قسطین و فشک و... بوده که خسارت های مالی را در بخش کشاورزی به دنبال داشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین یادآور شد: بلافاصله پس از بارش باران و وقوع سیل دستگاه های خدمات رسان عمومی هلال احمر، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و... به محل اعزام شده و شروع به خدمت رسانی کردند.

این مقام مسئول اضافه کرد: خوشبختانه وقوع سیل ناشی از بارش سنگین باران در مناطقی از الموت غربی خسارت جانی را در پی نداشته است.

عضو ستاد مدیریت بحران استان قزوین در ادامه بیان کرد: کارشناسان سازمان جهادکشاورزی با همکاری بخشداری ها در محل حادثه حضور پیدا کرده و با کارشناسی دقیق، میزان خسارت مالی ناشی از وقوع سیل شب گذشته را برسی می کنند.

علیمی ضمن اشاره به آسیب دیدگی ابنیه های اداره کل راهداری و حمل و جاده ای استان قزوین در منطقه الموت غربی این چنین بیان کرد: همواره موضوع بیمه کردن ابنیه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای از موضوعات مورد مکاتبه اداره کل مدیریت بحران استانداری با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوده است.

این مسئول ادامه داد: در صورت بیمه بودن ابنیه ها اداره کل راهداری بیمه تمامی خسارت ها را پرداخت کرده و راه ها و پل ها مورد بازسازی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: مردم با رعایت نکات ایمنی لازم تا اوایل بامداد روز شنبه از اتراق در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین تصریح کرد: اجتناب از صعود به ارتفاعات و اتراق در بستر رودخانه ها در دستور کار مردم قرار بگیرد.

علیمی یادآور شد: تمهیدات لازم در بخش کشاورزی جهت جلوگیری از خسارت مجدد در دستورکار مسئولان ذیربط و مردم قرار بگیرد.

عضو ستاد مدیریت بحران استان قزوین در ادامه تاکید کرد: دستگاه های خدمات رسان عمومی از شب گذشته تا اوایل بامداد روز شنبه در حالت آماده باش کامل قرار داشته و در صورت نیاز به خدمت رسانی خواهند پرداخت.

وی در پایان تاکید کرد: مردم نکات ایمنی اتخاذ شده و اعلام شده مدیریت بحران و هواشناسی را جدی گرفته و ضمن رعایت آن ها با دستگاه های امدادی همکاری لازم را داشته باشند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1271353

مهمترین اخبار ایران و جهان: